Wie weet het antwoord over mijn eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door prinses, 12 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hoi allemaal,

Ik begrijp niets meer van mijn eisprong.

Vorige week woensdag heb ik een follikelmeting gehad in het ziekenhuis. mijn ei was toen 15 mm groot (cyclusdag 10). Er groeide 1 ei.
    Normaal gesproken heb ik mijn eisprong tussen dag 15 en dag 18.
    Nu geeft fertily friend aan, dat mijn ei waarschijnlijk vorige week woensdag gesprongen was. Dit lijkt me vreemd, omdat mijn ei daar volgens mij nog niet rijp genoeg voor was.

Op vrijdag (dag 12) heb ik een samenlevingstest gehad. De gyn zei dat ik vruchtbaar cervixslijm had. Ik heb hem er bij verteld dat ik een positieve ovulatietest had, die ochtend. De streepjes waren namelijk hetzelfde van kleur.

Aangezien mijn temp nog niets liet zien, ben ik doorgegaan met de ovu-tests. Op zaterdag bleef het streepje hetzelfde van kleur, op zondag was hij lichter. Op maandag werd hij weer donkerder, maar was hij negatief. Op dinsdag was hij echter positief (dag 16). De teststreep was donkerder dan de controlestreep. Dus ik heb de afgelopen dagen flink geklust.
    Alleen gebeurt er nu niets met mijn temperatuur, dus blijf ik me afvragen of mijn eisprong nu al geweest is. Ik snap er niets meer van.

Op zondag en maandag had ik duidelijk rekbaar cervixslijm. Nu niet meer.

ik ben er dus onzeker over. Moet ik nu doorgaan met klussen? Kan het zijn dat er wel een eitje gegroeid is, maar njiet gesprongen is? Of kan dat niet? Of kan het zo zijn dat het niet te zien is in de temperatuur?

groetjes

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

Ik denk dat je je eisprong wel hebt gehad op waarschijnlijk dag 14. Je hebt bij de samenlevingstest geen follikelmeting meer gehad begrijp ik? Dan had je nu wat meer zekerheid gehad, maar daar heb je nu ook niets meer aan.

Maar je ovulatietest was positief vrijdag dus ik zou daar maar vanuit gaan. Moet jij nog bloed laten prikken om te testen op progesteron? Ik heb dat laatst moeten laten prikken op dag 20, misschien kan je dat bij de poli even navragen?

Wat je temperatuur betreft, heb ik geen idee. Mijn temp stijgt altijd wel met 0,2 na mijn eisprong en blijft dan hoog. Het kan ook aan van alles liggen als je temperatuur raar doet, hoeft niet alleen met je cyclus te maken te hebben.

Ik hoop voor je dat je snel wat meer duidelijkheid hebt! Voor de zekerheid zou ik nog wel even blijven klussen hoor!

groetjes,
    Snoopy

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hoi,

Ik moet morgen mijn bloed laten prikken om te kijken of ik mijn eisprong gehad heb. Ik vind het alleen gek, dat ik op vrijdag een positieve ovutest gehad heb en op dinsdag weer. Die van afgelopen dinsdag (dag 16) was het donkerste, dus daar ga ik maar even vanuit. Ook zit het cervixslijm daar het dichtst bij in de buurt. We zien het wel, maar het is wel lastig.

Voor mij was vorige week een stressweek, dus ik denk dat dat invloed heeft gehad op mijn temperatuur. Maar ik blijf het toch vreemd vinden. Als anderen nog ideeen hebben, dan hoor ik het graag.

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Stel nou dat ik twee eitjes heb gehad. En er is er 1 op woensdag gesprongen, kan je dat dan nog zien op de echoscopie?

Gaat je temperatuur vlak voor je eisprong omlaag en na je eisprong omhoog? Of zakt hij net na je eisprong en gaat hij later omhoog?
    Ik dacht het eerste, maar nu ga ik twijfelen........

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    He prinses,

Ik weet niet of het kan dat er 2 eitjes na elkaar springen. Want als er een eitje springt gaat het progesteron omhoog en volgens mij belemmert dat een andere eisprong. Maar dat weet ik dus niet zeker. Volgens mij kunnen er wel 2 eitjes tegelijkertijd springen. Ik weet wel zeker dat ze dat niet op de echo kunnen zien. Ze kunnen wel eitjes zien maar niet of er een ei is gesprongen helaas.

Vlak voor en tijdens je eisprong is je temperatuur laag en gaat daarna omhoog.

groetjes,
    Snoopy

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    ok bedankt!

Ik wacht het wel af, maar het blijft een mysterie! :(: :rolleyes:

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als het eitje 15 mm is bij de follikelmeting, dan kun je er toch haast van uit gaan dat hij springt? Of niet.....

Ben nog niet zo'n professional (hoe schrijf je dat eigenlijk)?

Of kan er ook een eitje groeien en dan niet springen? Of had ik dat al gevraagd........

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

Je zou verwachten dat je ei dan wel gaat springen, maar dat hoeft niet altijd. Je ei kan verschrompelen of juist doorgroeien (cyste). Maar dan blijft je progesteron te laag, dus daar kom je dan wel achter.
    Een ei springt tussen de 18 en ong. 22mm. Maar bij mij is hij waarschijnlijk gepsprongen toen die 22mm was. Is denk ik ook per persoon verschillend.
    Dat bloed testen is wel fijn, dan weet je tenminste zeker hoe en wat.

groetjes,
    Snoopy

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bedankt voor je antwoorden!

Deel Deze Pagina