hoi, Ik ben pas in het ziekenhuis geweest om te kijken of mn vrchtwater gebroken was, omdat ik veel vocht verloor en last had van krampen en pijnlijke harde buiken. Dit bleek gelukkig niet te zijn. Enkel dat ik weinig vruchtwater heb (zit onder het gemiddelde) en dat de baby volledig ingedaald is (op de echo was hoofdje al niet meer te meten of uberhaupt goed te zien). Voor mij waren die krampen/harde buiken heel duidelijk te omschrijven als voorweeën of indalingsweeën. Nu zit ik weer dat ik onwijs het gevoel heb dat ik ongesteld moet worden. Heb last van buikpijn, geen kramp ofzo, maar de buikpijn straalt onwijs door naar mn onderrug. Ik heb verder geen harde buiken. Wordt dit nu ook als voorweeën gezien of niet? Aangezien ik overal lees dat voorweeën samen gaan met harde buiken. En wanneer spreek je nu echt van een harde buik. Ik heb dus wel al steeds dat het vanaf bovenin mn buik keihard wordt, dit loopt tot ong. halverwege mn buik (tot net onder mn navel) en de rest blijft gewoon soepel en zacht. Is dit dan ook een harde buik of gewoon wat gespannen.
Hoihoi, Waarschijnlijk heb je dit gevoel doordat het kindje al zo diep staat je onderste deel word erg opgerekt en dat geeft een menstruatie achtig gevoel. Een harde buik is een samentrekking van de baarmoeder, je hele baarmoeder word dan hard. Als alleen een deel hard word kan het zijndat je kindje dan er tegen aan ligt. Imke