Een paar vraagjes

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Ago, Dec 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Hallo!

Ik ben momenteel weer zwanger (vorige keer een mk). Ben nu 7 weken en 3 dagen zwanger. Heb inmiddels twee echo's gehad en het vruchtje doet het goed.
    Echter heb ik wel al ruim een week last van bruinvloei (lichtbruin, slijmerig). Heb hierover gesproken met de verloskundige. Zij kan hiervoor geen verklaring geven. Ze gaf aan dat indien ik bij 12 weken nog vloei, ik evt doorverwezen kan worden naar de gynaecoloog voor een uitstrijkje.

Maar ik zou zo graag nu al willen weten wat het is (mede doordat de vorige zwangerschap ook begon met bruinvloei en in een mk eindigde, dat was wel al bij 5,4 weken). Ik heb daarbij soms (niet elke dag) het gevoel dat ik blaasontsteking krijg. Zou ik een infectie kunnen hebben die deze bruinvloei veroorzaakt?

En mag ik met dit vloeien gewoon sporten (cardio en fitness) zoals normaal of is het wijsheid rustiger aan te doen?

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

Groetjes Ago

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

bruin verlies zien we heel vaak. Meestal heeft het niets te betekenen. Gelukkig heb je 2 goede echo's gehad, dat is heel hoopvol. Alleen als je heftige kramp krijgt in combinatie met helderrood bloedverlies heb je kans dat het misgaat. Als je een gevoel hebt van een blaasontsteking moet je zeker je urine na laten kijken.
    Je kunt gewoon sporten, door sporten kun je geen miskraam krijgen!

Mirjam

Share This Page