Eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Niekie, 3 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekie

Niekie Lid

5 okt 2006
    73
    0
    0
    Hallo allemaal,

Sinds enkele maanden zijn wij bezig voor ons tweede wondertje. Heel snel was ik zwanger, maar dat eindigde na 9 weken in een MK. Na mijn Mk ben ik begonnen met ovulatietesten. Iedere maand had ik op de 12e dag een LH piek en zo'n 4 dagen later een temperatuursstijging. Nu gebeurt er echter helemaal niets. De ovu-testen blijven negatief. Ik was eerst bang dat mijn eitje misschien eerder was gesprongen, maar mijn temperatuur blijft laag.

Hebben degene die ovulatietesten gebruiken altijd hun piek op dezelfde dag, of kan dit met meerdere dagen verschillen.

Ik voel helaas mijn eisprong niet, en mijn cervixslijm is ook nooit een goede indicatie. Dus mijn ovu-test is echt een leidraad. Ik word hier wel heel onzeker van.

Nou ik hoop dat jullie je ervaringen willen delen.

Groetjes,
    Niekie

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hoi meis,

ik gebruik deze maand voor het eerst ovulatietesten, maar zie een duidelijke toename van LH. Ben je te laat gestart misschien? Had je wellicht een vroege eisprong?

3. joyce77

joyce77 Lid

28 nov 2006
    63
    0
    0
    verzorgende IG
    Nieuwegein
    Ik heb helaas geen ervaring met het gebruiken van een ovulatietest. Alleen zou ik wel willen weten of er meer mensen zijn die tijdens de ovulatieperiode ook een gevoelige/pijnlijke onderbuik hebben. Ik heb dit nu al voor de 3de keer. Kan me niet herrineren dat ik dat voor mijn eerste zwangerschap ook had.

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    heb bijna altijd buikpijn rond ei. soms heftiger dan andere keren, maar soms ook niks (komt bijna niet voor)

5. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Ik heb net mn sprong gehad denk ik, had gisteren (dag 14) en vandaag wel buikpijn...

@Natasja: Hoe lang heb jij die buikpijn?

Van ovulatietesten heb ik helaas geen verstand, ik ben nog een amateurtje :D

6. margaretha

21 nov 2006
    60
    0
    0
    hallo, ik heb ook een vraag: Ik heb net een ovulatie test gedaan en deze was duidelijk positief, wij hebben afgelopen nacht nog geklust en nu is mijn mannetje pas zaterdag weer terug.... mis ik dan de kans op bevruchting of kan het zijn dat zijn zaad :oops: (klinkt raar, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen) het eitje nu opwacht?
    Ik hoop zo dat we deze niet missen..

7. joyce77

joyce77 Lid

28 nov 2006
    63
    0
    0
    verzorgende IG
    Nieuwegein
    volgens mij blijft het zaad tussen de 48 en 72 uur goed in het lichaam van de vrouw. En de 2 dagen voor de eisprong zijn de vruchtbaarste dagen dus als je afgelopen nacht nog geklust hebt dan is er volgens mij wel kans op een bevruchting aangezien je vandaag je eisprong zou hebben.

groetjes Joyce

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Je eisprong kan ook op een andere dag plaatsvinden.

Ik heb deze maand ook o'n rare maand. Eerst vage streepjes op de ovu-testen. Toen niets meer. Nu op dag 17 komt er weer een vaag streepje, en heb ik cervixslijm. Ik hoop dat mijn eisprong er nu aan komt.
    Het is inderdaad vervelend als je weinig duidelijkheid hebt. Je wordt er inderdaad onzeker van.

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @krullebol soms 1dag, soms meerdere.. heb het wel eens 5 dagen gehad.

10. margaretha

21 nov 2006
    60
    0
    0
    ik heb een hele regelmatige cyclus en gebruik deze maand voor het eerst ovu-testen en nu zie ik dus duidelijk dat de test positief is, maar als de test positief is, wil dat dus niet zeggen dat de eisprong al is geweest? mijn eisprong moet dus volgens de ovu-test nu nog komen?

11. hairdresser

hairdresser Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.409
    0
    0
    ja en als ie dan weer negatief is is ie geweest,
    ik had 2 dagen een positive test(clear bleu) en op de dag van de tweede positive test heb ik ook mijn eitje gehad.

12. Niekie

Niekie Lid

5 okt 2006
    73
    0
    0
    Ik hoop ook echt dat bij mij mijn eisprong nog moet komen. Ik heb nog steeds negatieve testen, en geen temperatuursverhoging. Dus mijn eisprong is nog niet geweest (lijkt me). Ik blijf maar braaf doortesten, en hopen dat ik nog een positieve ovu-test krijg de komende dagen.

13. margaretha

21 nov 2006
    60
    0
    0
    hmmm nog steeds een beetje twijfel hier hoor.. vandaag dus super positieve ovu-test en mijn temperatuur is ook omhoog, maar heb ik dan vandaag een eisprong of kan dit ook nog betekenen dat het morgen of overmorgen kan gebeuren? aangezien mijn temp. nu ook hoger is dan de afgelopen dagen... moet je, om zeker te weten dat je een eisprong hebt, een hogere temperatuur hebben en een positieve ovutest of heeft de hoge temperatuur er niets mee te maken, hoort deze pas later te komen.... ik maak het misschien heel ingewikkeld voor mezelf, maar kan gewoon nergens een duidelijk antwoord vinden over eisprong, wanneer je het beste kan klussen dan en wat de temperatuur moet aangeven (hoog of laag..) misschien omdat ik teveel lees dat ik daardoor helemaal niets meer begrijp, maar misschien kan iemand het mij heel duidelijk uitleggen?

14. Niekie

Niekie Lid

5 okt 2006
    73
    0
    0
    Je ovu-test wordt 20-48 uur voor de eisprong positief. Je temperatuur stijgt na je eisprong. Dit kan direct zijn of 2-3 dagen na de eisprong. Zelf heb ik 5 dagen na de eerste positieve ovutest een temperatuursstijging. Nou ja, de afgelopen maanden dan. Deze maand gebeurt er gewoon niets, geen positieve ovutest en geen hogere temp. Snap er niks van !

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Nu we het toch over ovulatietesten hebben. Ik gebruik ze al een aantal maanden. Elke maand word ik precies 14 dagen na mijn posi ovu test ongesteld. Nu zit ik op 12 dagen na mijn posi ovu test en begin ik wat licht bruin slijm te verliezen. Kan het zijn dat de periode na mijn ei sprong nu korter is ?

16. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Het kan zijn dat je eisprong een keer later komt.

17. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Die periode kan altijd wel een keer verschillen. Zolang die periode niet korter wordt dan een dag of 10 (minimaal 8 geloof ik?) is er neits aan de hand.
    Bij mij is die periode varierend van 10 tot 13 dagen, normaal is tussen de 10 en 16 dagen.

18. margaretha

21 nov 2006
    60
    0
    0
    nu heb ik net weer een ovulatietest gedaan en deze was negatief, maar gisteren was de test dus duidelijk positief met een hoge temperatuur er ook bij, dus wat moet ik hier nou uit opmaken? dat mijn eisprong is geweest? en wat als mijn temperatuur nu daalt, betekent dat dan dat er geen bevruchting heeft plaats gevonden? en ik had me nog zo voorgenomen me deze maand er niet zo mee bezig te houden, haha!

19. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Ja je eisprong is denk ik gisteren geweest, omdat je nu een negatieve test had (zodra je ei gesprongen is is je test negatief)
    Je kan een tempdaling krijgen, maar dat zou eventueel (is nooit zeker) een innestelingsdipje kunnen zijn... maar dit hoeft niet! (ik heb al een aantal keer een dipje in mijn temp gehad en dat was dan achteraf geen innestelingsdip).
    Het is gewoon daarna afwachten tot je NOD.. als na je NOD je temp nog hoog blijft (in totaal minimaal 16 dagen na eisprong moet je temp hoog blijfen geloof ik) kun je misschien spreken van een zwangerschap, maar dat weet je dan pas weer zeker als je een positieve test hebt...

Vaag allemaal he?
    Daarom ben ik ook gestopt met tempen en ovu-testen... werd er helemaal kreigel van!

20. margaretha

21 nov 2006
    60
    0
    0
    dank je voor alle info, ja echt super vaag, maar wacht nu idd maar gewoon rustig af.. al die testen en overal staan weer andere dingen, dat komt nu eenmaal omdat ieder lichaam anders reageert, dus probeer maar eens een vergelijking te vinden, maar ben nu wel weer wat wijzer geworden hoor, haha!

Deel Deze Pagina