'voor het zingen de kerk uit'

Discussion in 'Zwanger worden' started by zoemeisje, Jun 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zoemeisje

zoemeisje Actief lid

Apr 13, 2011
    274
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    hi meiden, ik was benieuwd of er nog meer meiden zijn zoals ik.
    Ik ben gestopt met de pil (nu 3 maanden) maar met vrijen gaat hij altijd voor het zingen de kerk uit... Nu weet ik dat het kán maar de kans wel kleiner is. Toch heb ik elke maand hoop.
    Mijn vriend wil ergens volgend jaar echt beginnen misschien dat hij daarom op deze manier handeld. Maar durf er eigelijk niets van te zeggen. Wel zegt hij 'als het raak is is het raak,..
    Misschien een beetje raar dat ik het woord 'durf' gebruik maar ik ben er veel te veel mee bezig zegt hij.

2. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Hey meis

Als ik je goed begrijp zou jij graag nu zwanger raken en wil hij volgend jaar er echt voor gaan?
    Lijkt het je niet fijner om samen een plan te bedenken over het hoe en wat? Nu heb jij elke maand hoop en is hij er niet echt mee bezig.. Dat lijkt mij slopend eerlijk gezegd.

Je kan natuurlijk op deze manier evengoed zwanger raken, maar het zou niet mijn manier zijn..

Succes meis!

3. Lola83

Lola83 Actief lid

Jun 6, 2011
    424
    208
    43
    Female
    Tijd voor een goed gesprek dacht ik! Jullie zijn het duidelijk niet eens over iets heel belangrijks, een kind. Je weet niet helemaal van hem wat hij precies wil, terwijl je juist wel van elkaar moet weten hoe je erin staat...

Leg je vriend voor hoe belangrijk dit voor jou is en probeer samen tot een goede oplossing te komen.

Succes ermee!

4. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    1,097
    398
    83
    Female
    Noorden van Holland
    van voorvocht kan je zeker wel zwanger worden (bij mij gebeurd met mijn 1e zwangerschap)
    Wel vind ik dat je het goed bespreekbaar moet maken met je vriend,
    Het zou fijn zijn als jullie daar op een lijn mee zitten.
    En aangezien hij volgend jaar wel aan een kindje wilt beginnen zou hij misschien na het horen van jou argumenten ook wel eerder van stag willen gaan....
    Anders zit jij elke maand maar in onzekerheid en hopen dat het raak zou zijn...
    Een kindje daar moet je samen voor gaan 100% maak het bespreekbaar.
    Doe dat gewoon een keer als jullie allebei een goede dag hebben (dus niet als hij bv moe van zijn werk komt) en spreek jou gevoelens open uit.
    Want andes denkt hij dat jij het nu ook wel zo best vindt.
    Jij wilt nu hij volgend jaar misschien kunnen jullie een middenweg vinden en beginnen jullie bv na de vakantie of tijdens jullie vakantie;)

In ieder geval veel succes!;)

5. zoemeisje

zoemeisje Actief lid

Apr 13, 2011
    274
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Thnx meiden!
    Ja hij vindt het allemaal een beetje eng denk ik.
    Want op vakantie zei hij bijvoorbeeld: maak je me baby niet van slag met dat koude water op je buik! Terwijl er geen spraken was van een eventuelr zwangerschap. Laatst in een restaurant met vrienden zei hij ook zo iets en wreef hij over mijn buik.
    En vorige week zei hij tegen mijn broertje, nee daar kun je geen spullen stallen want daar ga ik een baby kamer maken...
    Voor hem misschien onschuldige uitspraken maar mijn hart staat dan in vuur en vlam..

Terwijl toen mijn maar als ik er zelf over begin haakt hij gelijk af met voorlopig niet etc.
    Het maakt mij in de war en jullie hebben gelijk. Hij is de enigste die mij antwoorden kan geven.
    Ben ergens bang voor een telleurstelling maar samen.plannen maken is veeel leuker!

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Zowel mijn zus als mijn man zijn door "voor het zingen" verwekt...

Ook vrienden van ons hebben een kind daardoor... de kans is wel wat groter dan klein hoor...

7. zoemeisje

zoemeisje Actief lid

Apr 13, 2011
    274
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Ah leuk dat je hebt gereageerd mayD!
    Hij zou het fantastisch vinden als het raak is hij vindt het alleen dood eng!
    Ik ook.. Zal ik het wel goed doen en als dit en als dat maar heb op dit forum wel geleerd dat dat vanzelf goed komt!
    Bij jouw is het al raak zie ik! Gefeliciteerd!
    Hebben jullie lang 'geklust'?

8. zoemeisje

zoemeisje Actief lid

Apr 13, 2011
    274
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    En de rest natuurlijk ook :) hihi bedank alleen mayD , dat was niet de bedoeling:)

9. Lola83

Lola83 Actief lid

Jun 6, 2011
    424
    208
    43
    Female
    Je zou ook bij hem kunnen aangeven dat hij je in de war maakt met zijn opmerkingen over baby's. Je mag hem ook best aanspreken op dat hij je niet mag afwimpelen met "voorlopig niet". Als jij een kinderwens hebt moet hij jou daarin serieus nemen. Zo negeert hij jouw gevoelens en dat is vast niet zijn bedoeling. Dus maak het hem duidelijk wat zijn gedrag met jou doet en hopelijk komen jullie samen tot een goede oplossing!

succes!

10. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

May 28, 2011
    1,008
    2
    0
    eens met lola, je vriend geeft verwarrende signalen af. Hij weet neem ik aan dat je de pil niet meer slikt, hij gaat voor het zingen de kerk uit, dus hij vind het wellicht gewoon nog wat eng dat je evt zwanger zou kunnen worden.
    Ondertussen wel die opmerkingen maken over de babykamer etc.
    Ik kan me voorstellen dat je daarvan warm wordt, aangezien jou wens heel sterk is.
    Maar het lijkt me niet leuk als hij zo een opmerking maakt, en vervolgens iedere keer zegt dat hij nog niet wil.

Kortom, op een rustig moment erover beginnen, duidelijk maken dat jij heel graag wilt maar niet opdringen.
    Spreek dan ergens in de midden af, dus over een half jaar serieus gaan proberen, dan dus ook niet meer voor het zingen de kerk uit.
    Kost jou wat geduld maar het is echt veel leuker als je bewust kiest voor een kindje, samen.
    sterkte ermee

11. rose83

rose83 Bekend lid

Nov 26, 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook wij hebben het wel gedaan voor het zingen de kerk uit (begin maanden) en ben toen niet zwanger geworden. Ook mijn vriend vond het toen erg spannend. Ik heb toen wel aangegeven wat ik wilde. Later gaf hij ook aan dat hij het gewoon spannend vondt. Nu is hij helemaal aan het idee gewend, namelijk dat we ervoor gaan!
    voor ons is het spannend maar voor de mannen natuurlijk ook en dat vergeten we nog wel eens. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

12. zoemeisje

zoemeisje Actief lid

Apr 13, 2011
    274
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Ja hij weet dat ik gestopt ben en is waarschijnlijk daarom zo bangig..
    Moet er inderdaad niet over beginnen als hij uit zijn werk komt @sweetlove80 maar gewoon op een dag dat hij goed in zijn vel zit.

Hoe reageerde jullie mannen op de eerste tekenen van een kinderwens? Er even van uitgaande dat een vrouw meestal als eerste een signaal afgeeft..

13. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    Is het geen idee om hem voor het blok te zetten? Zo voor het zingen de kerk uit gaat niet meer gebeuren. Aankaarten dat jij een condoom wilt gebruiken, je zelf nu geen fijn gevoel hebt dat je er of voor wilt gaan, of niet.. En dat je dan maar liever wacht tot hij er klaar voor is..
    Als hij echt wel, zal hij eerder willen, want nu neem je zijn spanning weg en kies je voor jezelf.. als hij echt nog niet wilt, dan is het zowieso beter om te wachten.. Ook al voelt dat misschien nu als de minst fijne optie, je wilt toch niet eens op deze manier zwanger worden? er samen voor kiezen is toch veel leuker?

Ik zou het op deze manier doen, ik zou zeker niet met hem meehobbelen omdat hij het zo wil.. jij hebt ook gevoel en zoals je beschrijft wil je gevoel op dit moment veel meer dan hij en dat is niet eerlijk voor hem maar zeker ook niet voor jezelf..
    Als de tijd rijp is komen die kindjes wel! :)

14. zoemeisje

zoemeisje Actief lid

Apr 13, 2011
    274
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @rose83 ah fijn om te horen dat het bij jouw ook zo ging en dat het nu allemaal goed is gekomen!
    Voor me gevoel klopt jouw verhaal precies met mijn gevoel.

@elegance dat is een goed idee! Dan weet ik gelijk waar ik aan toe ben. Ik weet dat hij totaal geen fan is van een condoom dus ik heb zeker wat aan het antwoord wat hij daarop zal geven.
    Dan weet ik dat hij er of helemaal voor wil gaan, of dat we nog even wachten want dit maakt me ooj zenuwachtig. Maar dan wil ik liever ook geen argumenten meer horen met 'pas op je buik' of 'kinderkamer' want het is al lastig genoeg om het dan even op een laag pitje te zetten :)

15. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    fijn om te lezen dat je er iets aan hebt, ik ben soms wat zwart wit in zulke dingen, maar duidelijkheid schept wel zekerheid.. en het is leuk als je nu "per ongeluk" zwanger zou zijn.. maar wat als hij toch nog niet helemaal zeker van zijn zaak is? dat vergeef je jezelf ook nooit meer..
    Je wilt toch alleen maar kindjes met een man die van je houdt en voor je gaat, dan is het fijner om er allebei voor te gaan..

Hier is het namelijk andersom, ik was altijd bang, zoveel dingen die ik kon verzinnen om NOG niet aan kinderen te beginnen.. als mijn man er ook maar een beetje op had aangedrongen was ik er zeker niet aanbegonnen..
    En zelfs nu we voor een 2de gaan(pas sinds vorige week officieel) wilde mijn man al veel eerder dan ik..
    En vorige week ging naar maanden dan toch de knop om en nu denk ik, was ik maar al zwanger hahahaha..

Ik ben wel benieuwd hoe je vriend zal reageren als je er met hem over praat.. succes!

16. Lola83

Lola83 Actief lid

Jun 6, 2011
    424
    208
    43
    Female
    Onze kinderwens is eigenlijk nooit een onbesproken onderwerp geweest. Ik heb wel altijd aangegeven dat ik er waarschijnlijk eerder aan toe zou zijn dan hij en dat hij zich daar op een gegeven moment wel op moest instellen. We hebben gaandeweg ook samen een soort van deadlines bedacht wanneer we er praktisch klaar voor zouden zijn. We hadden bijvoorbeeld afgesproken dat we beide een vaste baan zouden hebben, eigen huis, getrouwd, ik heb aangegeven dat ik voor mijn dertigste graag mijn eerste kind wilde en daar ging hij mee akkoord. Nu is het dan zover en we zijn er, doordat we het er vaak over hebben gehad, nu ook beide klaar voor.
    Nog steeds is hij er minder mee bezig, maar dat is ook logisch. Vrouwen moeten het allemaal maar voelen en ondergaan die hele zwangerschap en het proces er naartoe.

Dus het is zeker belangrijk om het bespreekbaar te maken. Mannen houder ervan om alles een beetje onder controle te hebben. Dus goede afspraken maken over dingen die je van te voren kan bereiken om een goed thuis te creëren voor je kind, helpt al mee om je man over de streep te trekken.

Ik hoop dat jullie er samen uit komen!

;)

17. zoemeisje

zoemeisje Actief lid

Apr 13, 2011
    274
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Haha dat meen je niet elegance! Wat grappig dat het dus ook andersom voorkomt!
    Je hebt vast een hele lieve man!

Wij hebben eigelijk nooit een deadline afgesproken.. Zijn nu 6 jaar samen en wonen nu 4 jaar in een koophuis dus dat is geen probleem meer.
    Alleen is het zo dat we op een woonboot wonen met 1 slaapjamer maar hij heeft al aangegeven dat hij een kamer wil aanbouwen.
    Qua werk zit het wel goed, ik heb wel een 0 uren contract maar hij wil dat ik helemaal stop zodra er een kleine is.
    Maar liever werk ik nog 1,2 of 3 dagen. Gewoon voor mezelf..
    Wat vinden jullie?

Lola heb je al getest?

18. Lola83

Lola83 Actief lid

Jun 6, 2011
    424
    208
    43
    Female
    Jaaaa! ik heb net getest... en ik ben ZWANGER!! Jeetje, niet verwacht hoor zo snel. Maar het kan dus, na 4 weken met pil gestopt te zijn, zwanger worden!

Ik zou ook liever blijven werken. Ik werk op woe, do en vrijdag en mijn man op ma t/m do. Dus dan hebben we alleen op woe en do oppas nodig.
    En dan heb je inderdaad nog iets vna jezelf anders wordt je wereld wel heel klein denk ik.

19. zoemeisje

zoemeisje Actief lid

Apr 13, 2011
    274
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Jeeeeeeeej lolaaaaaa!!!! Gefeliciteeerd!!

Wat toevallig zeg haha!
    Jeej wat zal er nu een hoop door je heen gaan zeg! :D

Voelde je je niet anders of raar?
    Ik bedenk altijd 100 symptomen per maand haha maar elke x weer ongesteld :(

20. Chai

Chai Niet meer actief

#20 Chai, Jun 29, 2011
    Last edited by a moderator: Jun 29, 2011
    Hoi,
    Ik en mijn vriend hebben drie jaar aan het voor het zingen de kerk uit gedaan tijdens de sex.
    En wij riepen ook 'Als het gebeurd is het welkom!'.
    Ik ben nooit zwanger geraakt hoor. Maar dat hangt van zoveel dingen af.. De ene vent heeft veel voorvocht, de ander minder en sommige helemaal niet. En ik betwijfel of alle mannen ook wel echt zoveel discipline hebben als ze zelf beweren kwa het 'inhouden'.
    Toen we eenmaal besloten er echt bewust voor te gaan ben ik gewoon de tweede ronde zwanger geraakt. Eigenlijk de eerste ronde al aangezien ik mijn eisprong al had gehad toen we het besluit namen.
    Ik zou zeker niet gaan hopen op een '(on)gelukje'. Ga een goed gesprek aan met je vent hierover en vertel dat jij hierdoor elke cyclus valse hoop krijgt op een eventuele zwangerschap.

Share This Page