Hallo dames, Ik heb even jullie hulp nodig, want ik snap het niet meer. Als ik uit ga van mijn gemiddelde cyclus (32 dagen), zou ik a.s. vrijdag mijn eisprong moeten hebben. Nu kreeg ik afgelopen zaterdag de buikpijn die bij mij meestal de naderende eisprong aanduidt. De buikpijn had ik van zaterdag t/m dinsdag (gisteren dus) en dinsdagavond ook ineens vruchtbaar slijm bij het afvegen (sorry voor het 'vieze' praatje). Vandaag is de buikpijn weg en het slijm ook. Zou mijn eisprong al geweest zijn? (wel vrijdag, zondag en dinsdag geklust, dus gelukkig wel goed gemikt ) Ik zit nu op dag 18 van mijn cyclus, dus dan zou mijn ei op dag 17 geweest zijn. Klinkt dat logisch? Is er iets veranderd of reken ik verkeerd? Thanks! Valt niet mee, dat gereken met zo'n vrouwelijke cyclus! Groetjes, Sunny
Ja dat klinkt heel logisch.. ovulatiepijn + vruchtbaar slijm.. klinkt toch wel als een eisprong Heb je al eens gekeken naar de dagen die normaal tussen je eisprong en je menstruatie zitten ? Ik heb zelf namelijk mijn eisprong altijd op een andere cyclusdag.. maar mijn luteale fase (de dagen tussen eisprong en menstruatie) zijn altijd 13 dagen. En soms sprong mijn ei pas op dag 18 en soms al op dag 13...maar altijd 13 dagen erna menstruatie, en daarom ook licht wisselende cyclussen. Temp je ook ? Gebruik je ovulatietestjes ? Of puur op gevoel ?
Hoi, Bedankt voor je reactie en je tip! Ik moet zeggen dat ik dat nog nooit heb bijgehouden, de dagen tussen m'n eisprong en menstruatie, maar ik ga nu zeker tellen! Handig als dat, zoals bij jou altijd hetzelfde aantal is. Temperaturen en ovulatietesten doe ik niet en probeer ik nog even uit te stellen. Ik ben er nu al veel mee bezig en ben bang dat het alleen maar meer wordt als ik dat ga doen. Heb jij daar ervaring mee? Thanks voor het meedenken! Groetjes Sunny
Hallo! Het klinkt of je ei dan inderdaad is langsgeweest, je hebt geklust dus er is een grote kans dat het dan gewoon raak is Het hoeft niet eens te betekenen dat je verkeerd hebt gerekend, ik zie in je handtekening een aantal getallen staan, ik neem aan dat dit de lengte van je cyclus geweest is? Het kan dus betekenen dat je cyclus nu weer iets anders is waardoor je er qua berekeningen toch 1 a 2 dagen af zit. Misschien is tempen en testjes niet eens een heel slecht idee als je cyclus nog niet helemaal stabiel is. Of gewoon om de dag klussen als dat lukt Succes!