Hai meiden, Ik heb een vraag of ik nu weer zwanger kan zijn; Ik heb 18 juni m'n 3e iui gehad en op 2 juli positief getest. Op 11 juli begon bloedverlies, naar het zh geweest en er waren 2 wazige dingen te zien en me hcg was vrij laag maar wel zwanger hoog zeg maar. Na een week weer controle (hele week bloed gehad) en dus op die controle 18 juli was de bm helemaal schoon. Dus een mk. Nu heb ik op 27 juli een vrij donkere ovulatietest gehad en teste voor de zekerheid op 28 juli weer. Die laatste was heel erg licht dus is was gestopt met testen en ging er vanuit dat ik dus m'n ei had gehad. Ik had 15 en 17 dpo een zw test gedaan en die waren negatief. Zit dus middels 24 of 25 dpo en heb geen test meer gedaan. We hebben nu 2x een mk gehad en mega eel negatieve testen. Ben bang voor teleurstelling... maar wil weten of het uberhaubt mogelijk is. Want heb dus omdat ik twijfelde aan de ovulatie weer ovulatie testen gedaan en die geven ''weer'' vrij donkere lijnen aan. Nu ben ik dus nog altijd niet ongesteld.... kan het zijn dat ik zwanger ben? Sorry voor een lang verhaal. Groetjes Sjors
Hoi Sjors, het kan inderdaad wel zijn dat je toch weer zwanger bent als je daarna nog gewoon gemeenschap hebt gehad. Het komt wel eens voor dat de ovutesten net niet helemaal goed werken. Maar het kan ook goed zijn dat je niet zwanger bent en dat je lichaam gewoon og even anders reageert omdat je een miskraam hebt gehad. Dat zien we heel vaak na een miskraam. Vaak is het weer zoals daarvoor, maar soms moet het lichaam ook weer even schakelen. Wat je nu precies moet doen; ik kan je niet goed adviseren. Het is een kwestie van je eigen gevoel volgen. Je zou kunnen wachten op je menstruatie tot ongeveer wanneer je weer ongesteld zou moeten worden met een nieuwe normale cyclus, je zou een limiet kunnen stellen; bv dat je volgend weekend nog een keertje test. En dan kun je besluiten even langs de HA te gaan; die kan je misschien wel een menstruatieopwekker geven omdat je met kinderwens zit. Het is lastig, maar het is meestal toch gewoon een kwestie van geduld. Groetjes Brigitte
Dank vast voor de reactie Brigitte. Ik heb volgende week donderdag een afspr bij de gyn (afspr stond al). Hoop dat daar meer duidelijk zal worden. We zitten al een jaar in de mmm dus hij weet wel hoe en wat qua onze situatie, mijn cyclus verleden enz. Hoop dat we duidelijkheid krijkgen waar alles nou blijft. Heb idd het idee dat deze ovulatietesten dan niet juist waren (qua uitslag) Nou nogmaals dank! Sjors