Gisteren heb ik een hysteroscopie gehad om de binnenkant van mijn baarmoeder te bekijken. Dat zag er allemaal prima uit, dus dat was fijn. Het onderzoek zelf was behoorlijk pijnlijk. Het lukte nauwelijks om mijn baarmoeder in te komen. Dit kwam ook omdat die onder een hoek ligt en dus gekanteld is. Uit alle onderzoeken blijkt dat wij beiden lichamelijk helemaal prima functioneren. Waarom het dus al 22 maanden duurt om zwanger te worden van een tweede (eerste was binnen 1 maand gepiept) is dus een raadsel, of in elk geval een kwestie van veel geduld. Het enige wat ik nu dus kan bedenken is die gekantelde baarmoeder. Daar schijnen ze niets aan te doen, "omdat het niet uitmaakt". 30 jaar geleden deden ze er blijkbaar wel wat aan. Mijn schoonmoeder had ook een gekantelde baarmoeder. Uiteindelijk heeft de dokter die "goedgelegd" en de volgende maand was ze zwanger... Tsja... Aan de andere kant, ik ben 2x (snel) zwanger geweest, dus was het eerder nooit een probleem. Heeft iemand ervaringen met een gekantelde baarmoeder? Wordt er iets aan gedaan of wat krijgen jullie voor antwoorden?
Ik heb ook een gekantelde baarmoeder, maar dat maakt niet uit. ben al 2x zwanger geweest ondanks die gekantelde baarmoeder. Ze doen er niks aan omdat het gewoon geen kwaad kan.
Beste Panter, dank voor je reactie. Maar ik zie ook dat jij in een IUI traject zit, en dan dus acties zaadjes ingespoten krijgt (ik zie ook dat je in dat traject zit vanwege het zaad)? Dus dan wordt de eventuele barriere van het kantelen omzeild. Zaadjes hoeven er niet zelf doorheen zal ik maar zeggen toch? Je kunt natuurlijk gewoon zwanger zijn, maar het gaat mij even over het zwanger worden..
Ik krijg iui ja, maar het probleem word daarmee niet omzeilt hoor. omdat mijn baarmoeder naar links en naar achteren ligt lukt het 9 van de 10 keer niet in de katheter in de baarmoeder te krijgen en insemineren ze voor mijn baarmoedermond. Soms ligt de baarmoeder wel goed, en dan lukt de iui dus wel. Doordat je baarmoeder in banden hangt, kanteld hij het ene moment maar het andere moment kan hij wel goed liggen. Het feit dat je baarmoeder gekanteld lag bij het onderzoek wil niet zeggen dat ie altijd zo ligt, maar dat hebben ze je er vast niet bij verteld
Hier ook een gekantelde baarmoeder zagen ze op een echo die ik kreeg na mn miskraam, maar toen werd mij verteld dat het ook kan veranderen? En idd dat het niets uitmaaktte, nou heb ik daar ook mn twijfels bij hoor. Bij de eerste was ik na 8 maanden zwanger, 2e keer na 11 maanden maar dat werd helaas een miskraam en nu zijn we alweer een half jaar verder. Maar goed hier is het zaad van mn man ook slecht dus ja.
Ook ik heb een gekantelde baarmoeder. Hier deed de vruchtbaarheidsarts heel laconiek over. Ik weet ook dat vroeger bij mijn tante het lang duurde voordat ze zwanger werd en dat dat toen aan een gekantelde baarmoeder werd geweten. Bij mij was de baarmoeder niet een reden van verminderde vruchtbaarheid, maar PCO. Nadat ik ineens uit het niets weer een eigen cyclus kreeg, ben ik 2x vrij snel zwanger geraakt. 1x na 4 eisprongen, helaas miskraam. En daarna weer na 5 eisprongen, en nu bijna uitgerekend. Dus ik denk dat de baarmoeder niet zo'n grote rol speelt.
Ik denk dat ik maar gewoon op zoek moet naar (nog meer) geduld... Dank voor jullie reacties. En Panter, inderdaad dat vertellen ze allemaal weer niet. Wat dat betreft, ik heb geen hoge pet op van de gyneacologie hoor.... Hopenlijk heb je mijn opmerking niet opgevat als een lelijke opmerking, ik dacht nl dat je altijd volledig in je baarmoeder wordt geinsemineerd, maar dat is dus niet altijd zo. Allemaal kop op dus!
Hier ook een gekantelde baarmoeder.. In de eerste ronde na 7 mnd zwanger, nu na 6 mnd.. Werd me ook verteld bij de eerste echo.. "Oh je baarmoeder is gekanteld." stilte.. Ik: "Kan dat kwaad dan????" "Ow nee hoor zien we wel vaker". Oh.. Fijn
betties, ik heb je opmerking niet opgevat als rot hoor. ik heb het er ook niet meteen bij verteld. Maar dat kotm omdat het voor mij al zo normaal is dat het zo gaat, dat ik soms het idee heb dat iedereen dat weet Maar goed, ik zou me er niet al teveel zorgen over maken. mijn moeder heeft ook een gekantelde baarmoeder en heeft er wel 4 kinderen mee gekregen. Vaak heb je als dochter van een moeder met gekantelde baarmoeder er zelf ook eentje, dat is wat de gyn mij verteld heeft. wat je wel kunt doen om de zaadjes er beter langs te laten gaan is op de rug liggen met je vuisten onder je bips, zeg maar met je bekken naar voren. Zo kanteld vaak de baarmoeder weer recht, ik moet ook vaak zo liggen tijdens de iui. en soms werkt het toch echt en lukt het wel!
Haha Panter, een leuke variant van de benen in de lucht. Nou de ovulatietest was vandaag positief, dus vanavond maar eens aan de acrobatiek dan
dik kussen onder je bips werkt vast ook wel en ligt zekers te weten lekkerder tijdens het heetst van de strijd
geen idee of het hetzelfde is, maar bij de termijnecho van onze eerste lag mijn baarmoeder ver naar achter. in cyclus 3 raak. nu weer cyclus 3. ik voel al wel een bolletje maar inderdaad meer naar rechts dan in het midden...
hier ook gekantelde baarmoeder.. bij mij zei de vk dat het geen kwaad kan.. vaak gebeurt dit ook na een voldragen zwa schap omdat de banden dan wat slapper zijn.. en vaak kunnen vrouwen gewoon zwanger worden.. ikzelf bij de eerst na 3 maanden pilstop zwanger.. werd wel vmk.. daarna na 3 maanden weer zwanger.. helaas klopte het hartje niet meer tijdens de pretecho... en moest ik voortijdig bevallen.. dus zwanger worden is het probleem niet.. (zwanger blijven wel maar ligt niet aan mijn gekantelde baarmeoder) ik hoorde wel dat sommige vrouwen meer pijn kunnen hebben tijdens de seks door de gekantelde baarmoeder.. maar ook dit is voor iedereen anders
bij mij ook.. moest ook inwendige echo.. en altijd bij mij erg linksonder.. later in de zw schap was het recht boven mijn botje.. de baarmoeder trekt zichzelf ook weer recht in het gareel met een zw schap. dus die komt dan vanzelf weer omhoog zoals bij elke andere vrouw
ik heb ook een gekantelde baarmoeder en kwam hier achter met de echo om te kijken of het vruchtje goed zat. Dit schijnt inderdaad niet veel uit te maken. Ik had mijn vraag ook bij de VK hier op het forum neer gelegt, het was niets om me zorgen over te maken... Dan neem ik dat aan