15 jaar en zwanger??

Discussion in 'Zwanger worden' started by 121209, Mar 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 121209

121209 Nieuw lid

Feb 12, 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik ben een meisje van 15 jaar .. ik heb 2 jaar en 2 maanden een relatie met een jongen van 18.

hoe het allemaal begon, ik was veel aan het eten en kreeg steeds meer trek in dingen die ik eerst niet luste. kreeg pijnlijke borsten, ook donkerder, hoofdpijn, misselijk, stemmingswisselingen, heb veel jeuk, heb linea negra enz. ik heb dit aan mijn vriend verteld, die vond het niet erg als het zo was. maar had er ook niet ECHT voor gekozen. ( ik ook niet, maar als het zo is ga ik ervoor door het vuur) Mijn vriend heeft dus een test gehaald bij de DA, toen het controlestreepje zichtbaar was, had mijn vriend hem weggelegd. Kwamen we bij een nicht van hem en die had een test gedaan maar die kleurde dus pas na een minuut of 2 nadat de controlestreep zichtbaar was, zo ik mijn vriend duidelijk wou maken. er stond toen ik er later na keek wel een licht streepje, maar na 10 minuten niet meer betrouwbaar dus weer een test gehaald van Predictor die heb ik het 's morgens gedaan na half uur gekeken en er stond een streepje.. daarna 2 clearblue testen gehaald, deze gaven negatief aan.. de dag erna werd ik ongesteld niet rood maar oud bloed zo leek het in iedergeval. ik vond de test niet betrouwbaar dus maar weer ene gehaald van de DA en ook deze weer negatief.

ik heb echt sterk het gevoel dat ik zwanger ben, maar weet niet zeker welke ik nu moet geloven.. kan iemand mij een beetje de weg wijzen?

Trouwens ik heb de anticonceptie implanon, weet niet of iemand dat kent. En je wordt dus onregelmatig ongesteld en weet echt niet waneer je ongesteld word

Heb gelezen op wikipedia dat je de linea nigra pas rond de 6e maand krijgt, voel een soort plopjes in de buik, en sommige steeds sterker... Ben er eigenlijk van overtuigd dat ik wel zwanger ben en wil graag aan jullie vragen of ik als minderjarige een echo kan doen zonder dat mijn ouders erachter komen en of dat wel gaat doormiddel van de betaling van echo?

2. missiej

missiej Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,232
    0
    36
    NULL
    NULL
    je kan altijd naar je huisarts gaan.. hun hebben ook een zwijgplicht... en VK en gyn. zitten in je verzekering.. en jij zit bij je ouders in de polis dus ben je verzekerd.. als je vanuit jezelf naar een echo bureau gaat moet je betalen, maar denk dat het zeker de moeite waard is om een bezoekje te nemen aan je huisarts als je ongie niet doorzet. succes!

3. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Wanneer de tijd is verstreken dat de test als betrouwbaar kan worden afgelezen, moet je de test gewoon weggooien. Wat je buiten die tijd hebt afgelezen, telt niet. Als de testen binnen de afleestijd negatief waren, ben je niet zwanger.

Je kan de kruidvat 2 voor 5 euro testen eventueel nog halen en met ochtendurine testen, deze test zijn erg gevoelig en betrouwbaar.

Je kan niet zomaar een echo laten maken, maar misschien is het verstandig even langs je huisarts te gaan om dit met hem/haar te bespreken.

Een linea negra verschijnt meestal pas in het tweede trimester van de zwangerschap. Gerommel in je buik, kunnen ook gewoon je darmen zijn.

Daarbij ben je nog erg jong en ik had in die tijd ook veel last van allerlei klachten rond m'n menstruatie, omdat de hormomen in je puberteit nu eenmaal door je lichaam gieren. PMS-klachten lijken op zwangerschapskwaaltjes, maar zijn het dus niet.

4. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,280
    2,984
    113

Share This Page