Wanneer eisprong na 1e positieve ovulatietest

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by smiley3, Apr 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Hallo

Op het forum hoor je veel tegenstrijdige verhalen erover..

Heb op 3 april begin vd middag positief getest uurtje ervoor was die bijna positief.
    Heb 3 april nog doorgetest smiddags nog een keer en savonds 2x
    Op 4 april om 10 uur zat ik op me piek en uurtje erna was hij alweer negatief.
    Heb nog 2 dagen erna doorgetest en de T streep nam af zelfs een CB smiley ovutest gaf 4 april na de negatieve ovutest geen smiley aan.

Ik meen 4 april rond 21:00/22:00 uur me eisprong gevoeld te hebben door vervelende kramp in onderbuik.

Heb dus 3 april laat gemeenschap gehad(bijna 4 april) was 00:30 uur en 4 april ook weer laat (00:30 uur)

Heb ik nu te laat gemeenschap gehad voor een zwangerschap?

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Dit is lastig te zeggen, de test geeft ongeveer de eisprong aan. Als je het altijd voelt moet je misschien voor het exacte moment dat gevoel aan houden. Je eitje leeft 12uur ongeveer. Dus als je er vanuit gaat dat de eisprong 3 april was, heb je op het goede moment gemeenschap gehad. Voor de evt volgende ronde is de dag voor de eisprong ook een goed moment om gemeenschap te hebben.

Groeten Evelien

3. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    had dus op 3 april 1e positieve test hele dag door en 4 april smorgens me LH piek (zoals je kan zien op me lijstje) maar de test van 4 april smorgens was met 2 ochtend urine (was klein beetje heb er wel koffie ervoor gedronken 3 bakken)
    uurtje erna was hij dus weer negatief. en heb doorgetest je zag het zo teruglopen

had vanaf 1 april al cervixslijm en krampjes en dat was 4 april helemaal weg! savonds wat kramp in onderbuik alleen

als je naar me lijstje kijk zou je haast zeggen dat de kramp van 4 april overeenkomt met een eventuele eisprong
    heb dus maar in totaal nog geen 22 uur een positieve ovutest gehad vanaf de `1e tot de laatste

ben dus wel benieuwd of je aan de hand vd ovutesten je eisprong kan meten ongeveer of ik dus 3 april en 4 april de juiste dagen gemeenschap heb gehad
    omdat we dus bewust zo dicht op of tijdens eisprong wouden vrijen

View attachment 317426

4. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    zelf snap ik er dus niks meer van

5. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Hoe lang ben je al bezig zwanger te worden?
    Sperma leeft 72uur. Dus ik denk dat je aardig safe zit. De dag voor de eisprong en de dag van de eisprong zijn dus belangrijke momenten. Ik kan verder niet zeggen wanneer je eisprong is geweest. De testen zie ik n iet duidelijk en werk zelf natuurlijk niet met de testen, omdat ik alleen zwangere vrouwen zie. Als je nog niet zo lang bezig bent met zwanger worden zou ik echt proberen me niet heel druk te maken. En gewoon gemeenschap rond de dagvan eisprong te hebben. Zeker bij een regelmatige cyclus.

Groeten evelien

6. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    1e ronde dus niet lang (ook 1e ronde met ovutestten) omdat me cyclus van slag was paar mnd terug begint nu weer op orde te komen wat het was nl 29

heb 4 april me ei gehad (gevoeld) en 3 april laat na 12 uur snachts gemeenschap gehad en 4 april ook laat na 12 uur

dus gemeenschap op de dag van me 1e positieve test en ook op de dag infeitte van me eisprong toch?

7. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

het beste is inderdaad om vlak voor je eisprong gemeenschap te hebben. Zoals je het nu gedaan hebt is het precies goed

Groeten

8. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    We wouden dus alleen gemeenschap hebben zodra we positieve ovutest hadden! dus niet ervoor

omdat ik 4 april op me piek zat hebben we 4 april laat ook nog gemeenschap gehad uurtje of 4 na me eisprong

dichter of op de eisprong kan bijna niet lijkt mij!

hoe moet ik nu tellen .. 19 maart eerste dag van me ongesteldheid.
    lf is 13 en 4 april me eisprong moet ik vanaf 4 april 13 dgn erop tellen?

9. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Je moet tellen van je eerste dag van de laatste menstruatie. Hoeveel dagen tot de volgende. De eisprong is dan 2 weken voor je menstruatie

10. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    als ik tel vanaf 19 maart dan 29 dgn (cyclus) kom ik uit op 16 april maar me eisprong is 12 dgn ervoor (4 april) volgens mijn reken ik dan ook niet goed...!

11. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Jawel hoor, het is allemaal ongveer. De natuur is staat nooit helemaal vast. Succes!

12. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Okey dan houd ik 16 april aan met een lf van 12 dgn (kom ik uit op cyclus 29! Dank je wel

Share This Page