Tot wanneer reageert zwangerschapstest?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by SDonya, Feb 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Een vraag voor een vriendin van mij..

Ze heeft pcos en de kans dat ze op de natuurlijke manier zwanger zou raken zou minimaal zijn had ze gehoord.

Wonder boven wonder is ze toch op deze manier zwanger geraakt! Nu is het alleen zo dat ze helemaal niet weet hoe ver ze is.. Tot hoe ver in je zwangerschap reageert een zwangerschapstest nog positief? Kan dit ook als je al verder dan 3-4 maanden bent?

Ze gaat sowieso zsm een afspraak maken bij de gynaecoloog voor een termijn echo!

2. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Nee, zover ik weet is je hcg dan al veel te hoog en kan de test het niet meer aan..

3. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Jawel hoor. Ik ken iemand die op 8,5 maand pas testte, positief. 2 weken later beviel ze van een gezond kind!!

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Oke dat is dus erg wisselend... Dan maar afwachten en hopen dat ze zo snel mogelijk terecht kan voor een echo... Dankjewel dames

5. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wat spannend! Lijkt me zo vreemd om te horen dat je een tijd zwanger bent!

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Onjuist.

Je test gewoon de hele zwangerschap positief. Het streepje verdwijnt goddank niet, maar kan wel lichter worden!

7. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Indd heel de zwangerschap kun je gewoon positie testen

8. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Ik heb met 6/7 maand bij de eerste mijn laatste test opgemaakt en bleef gewoon positief.

Voor zover ik weet blijft er hele zwangerschap hcg in je lijf. De piek ligt op 10 weken stijgt snel vanaf 6 en daalt daarna weer vanaf 10-16 wk. Vandaar dat je bij MvM van 6-16 wk mag doneren. Maar hcg blijft hele zwangerschap aanwezig

9. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,757
    490
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik heb vorige week positief getest. En was al rond de 12,4 dagen zwanger. Zal ff kijken of ik de test kan posten. Zit op telefoon.

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dankjulliewel! Ze kan gelukkig morgen al terecht voor een echo. Nu een dagje nog in spanning afwachten! :)

11. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Ja hoor!
    Bij mijn eerste was ik de allereerste zwtest die ik had gedaan kwijt, toen heb ik met 30 weken nog eens getest, en super positief hoor.

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ze is inmiddels 13 weken ver.. :)

Share This Page