Wel of geen kans?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Monic, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hi Dames,

Nou zoals enkelen het al zullen weten ben ik momenteel gestopt met de pil. Dit heb ik op de 5e dag van de eerste week gedaan (toen de laatste ingenomen), omdat ik weer bloed verloor na het klussen. En toen dachten we ; laat die pil maar zitten :)

Nou is het zo dat ik dus op de 6e dag niets meer heb genomen en vanaf die maandag (de 5e dag dus) verloor ik veegjes bloed. Echter is deze eergisteren/gisteren doorgezet tot een menstruatie... Veel slijm en bloed. Daarvoor had ik wel vruchtbare slijm verloren en hebben de afgelopen week dus ook vaak geklust.

Nou is mijn vraag; heb ik deze ronde wel of geen kans om zwanger te raken omdat ik ongesteld ben geworden? Mijn lichaam kan de menstruatie zelf opgewekt hebben (ondertussen hoop ik toch echt op een eitje:)) omdat ik gestopt ben met de pil na 5 dagen deze geslikt te hebben, of ben ik dus echt gaan menstrueren en heb ik geen eisprong gehad...

Wie o wie weet raad?

2. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.018
    3.671
    113
    Na het stoppen met de pil is de 1ste menstruatie nog geen echte? Althans dat heb ik altijd zo begrepen.

3. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hi Esklessebes, ja klopt dat weet ik ook.. Daarom is ook mijn vraag of er nou wel of geen eisprong is plaatsgevonden waardoor er wel of geen kans is op een eventuele zwangerschap :)
    Heb nu echt last van mijn borsten... Ik lees dat veel vrouwen dit hebben na een eventuele eisprong.. Of is dit gewoon een menstruatie symptoom *zucht*.

4. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Niemand?

5. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Mijn eerst menstruatie na de stop van mijn pil (32 dagen later) voelde voor mij persoonlijk wel aan als een echte menstruatie (wanneer voelt trouwens iets "echt"?). De bloeding was alleen wat heviger, maar ook korter.

EIDT
    Bij het tussentijds stoppen van de pil heb je toch altijd kans om zwanger te raken? Dus als je het zeker wilt weten, moet je een test doen.

6. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Ja dat dacht ik ook, maar t is wel raar dat je 'menstrueert' terwijl je je eisprong verwacht, nadat je tussentijds stopt met de pil...

dus ik weet niet echt of ik nou een eventuele zwangerschap kan verwachten deze ronde of niet :(

7. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Niets van te zeggen.
    En wat je nu allemaal voelt kan ook komen door het stoppen met de pil. Ik heb me de eerste maand zo beroerd gevoeld dat ik toch echt dacht zwanger te zijn.

8. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Het is denk ik gewoon een onttrekkingsbloeding geweest. Maar misschien heb je wel kans, gewoon afwachten..

En die symptomen zeggen niks, na het stoppen met de pil heb ik van van alles last gehad. Gevoelige tepels of borsten, buikpijn, rugpijn en ik ben die drie cyclussen echt niet zwanger geweest.

Je lijf reageert gewoon op al die hormonen, kan inderdaad ook met je eisprong te maken hebben.

9. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Nee klopt! Daarom let ik ook niet op van alles wat ik voel, maar toch knaagt er iets bij mij... Zou het een ontrekkingsbloeding zijn geweest die 'nep' is en opgewekt is door het lichaam vanwege het zomaar stoppen met de pil, waardoor ik dus ondertussen wel een eisprong heb gehad... Of ben ik dan echt ongesteld geweest... tjah het blijft gissen

10. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Monic, was het je eerste bloeding na het stoppen met de pil? Want dan lijkt het me een onttrekkingsbloeding. een 'schijnmenstruatie' dus. Het kan soms even duren voor je je eerste eisprong hebt, Bij sommige vrouwen komt 'ie direct, bij andere duurt het een paar maanden.

Wat bedoel je met dat je bloed verloor na het klussen?

11. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hi Kinesteet, nou ik dus op die maandag geslikt en dat was de 6e dag van mijn eerste week wanneer ik dus wel een pil moest nemen. Heb ik toen niet gedaan omdat ik nu ongeveer 4 maanden last heb van 'bloedingen' tussendoor en enkele keren na het klussen. Ik ben al getest op SOAs etc., maar dat is het niet. Over 3 weken heb ik een diagnostische hysteroscopie gepland staan vanwege al die tussentijdse bloedingen (&de af en toe langskomende contactbloedingen).
    De gyneacoloog kon niets zien en volgens haar kwam het waarschijnlijk door de pil. Ik was volgens haar ook minder goed 'echobaar'.

De bloedingen zaten zo; ik was volgens mij voor het eerst weer rond 15 / 17 maart ongesteld geworden in de stopweek en die was heviger als normaal. Toen heb ik dus op 19 maart mijn eerste pil weer geslikt en op 24maart had ik contactbloeding en dat was op de 6e pil van mijn eerste week --> de pil niet genomen.
    Vanaf die dag had ik vrijwel iedere dag veegjes bloed die op zaterdag / zondag echt doorzetten tot een menstruatie of onttrekkingsbloeding. (met of zonder eisprong?)

Als ik de eerste dag van mijn laatste menstruatie in een calculator stop dan zegt het dat ik afgelopen zaterdag / zondag mijn eisprong gehad zou moeten hebben. Dat klopt ook wel omdat ik toen naast het bloed ook vruchtbare slijm verloor... Maar ik verloor dus ook bloed... Wel veel geklust hoor!

En nu verlies ik eigenlijk geen tot weinig afscheiding meer (meestal wit geen rekbaar slijm als ik wat verlies), maar had ik gisteren wel een hele kleine druppel roze afscheiding (niet noemenswaardig eigenlijk)...

Raar dit.

12. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Ja, wat een verwarrende situatie voor je! Die stomme pil ook.
    Ik herken je verhaal een beetje: heb ook last van tussentijdse bloedingen sinds ik gestopt ben met de pil, inmiddels alweer 7 maanden.

Tijdens m'n pilgebruik had ik het de afgelopen 2 jaar ook af en toe, maar dan was het gewoon 1x, en ik dacht dat dat kwam door het doorslikken. Sinds ik gestopt ben heb ik er de helft van m'n cyclus last van. Veel contactbloedingen en daarbuiten bruinverlies.

ben ook al op vele fronten doorgelicht, echo's uitstrijkje hormoonwaardes. Tot nog toe geen verklaring gevonden. Volgende week vrijdag krijg ik een waterecho.

Ik vind het ook verwarrend tijdens m'n eisprong, want tussen alle verschillende kleurtinten bruinverlies door kan ik op een gegeven moment geen rekbaar of niet rekbaar slijm onderscheiden hoor :S.

Was effe benieuwd of jij hetzelfde hebt als ik, beetje wel lijkt het?

Bij jou klinkt het iig wel alsof het allemaal wat ontregeld kan zijn door het gerommel met de pil, dan is het misschien binnenkort gewoon over!

13. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Oh dat is toevallig zeg (maar leuk is wat anders!). Meestal krijg ik gewoon helderrood bloedverlies, maar afgelopen weer zaterdag / zondag kreeg ik echt donkerbruin/bijna zwartachtig bloed... Toevallig was dat ook rond mijn 'eisprong' en daarna zette de menstruatie of ontrekkingsbloed met of zonder eisprong door...

Ik snap het niet echt meer...

Wel had ik tijdens die dagen met veegjes bloed heldere rekbare slijmverlies, dus ik zat wel in mijn vruchtbare dagen... Maar of er dan uiteindelijk een eitje ook is gesprongen? Weet ik niet.

Wanneer mag jij testen?

14. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    A.s. zaterdag. Maar gezien m'n bruinverlies heb ik weinig hoop.

En ja! Leuk is anders! :x Hoe graag wil je niet dat je lichaam gewoon normaal functioneert. Jij had dus ook last van contactbloedingen tijdens je pilgebruik?

15. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Yes had ik! Geen SOAs, er is ook niets de vinden op de baarmoedermond... Raar is het he? En dat dan ook dagen kan duren? Raar hoor

16. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Hier hetzelfde.
    En is het nu meer/erger geworden sinds je gestopt bent met de pil?

17. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Oh nee dat niet. Had alleen die ene keer op de maandag wat contactbloeding, maar daarna is seks niet de directe aanleiding geweest van het bloeden...

Deel Deze Pagina