Hallo, Ik weet niet hoe ik deze pijn moet uitleggen, maar heb sinds gisteren echt een hele pijnlijke druk onderin mijn buik. Het voelt als een spierpijn. Als ik na het zitten opsta dan doet het heel erg pijn, mijn buik voelt dan zwaar. Ik ben momenteel 33 weken zwanger. Wat kan dit zijn? Groetjes Tasje79
Goedenavond, De pijn kan verschillende oorzaken hebben. Zit de pijn ter hoogte van het schaambeen, dan komt de pijn vaak van het bekken af. Is de pijn meer stekend en aanwezig aan de zijkanten van de onderbuik, dan is het bandenpijn. Dat voelt wel als spierpijn. Door het groeien van de buik worden de banden, die bevestigd zijn aan de baarmoeder, uitgerekt. Vaak bij bewegingen, zoals draaien in bed en opstaan van een stoel kan deze pijn veroorzaken. Het kan ook zijn dat het kindje aan het indalen is. Dan kan je ook zo'n druk in de onderbuik voelen. En de laatste oorzaak, waardoor de pijn veroorzaakt kan worden is een blaasontsteking. Maar dan voelt het meer als een menstruatieachtige pijn. Indien je vermoed dat dit het is, zou ik je aanraden je urine bij de huisarts te checken. Ik hoop dat je hier iets mee kan en anders hoor ik het graag. Succes! Groetjes Monique