vroege echo/berekening zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sellie, 9 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sellie

    Sellie Lid

    8 mrt 2006
    78
    0
    0
    Hallo,
    Ontzettend fijn dat er een mogelijkheid is om vragen rondom zwangerschap aan julllie te kunnen stellen.... ;)

    Op dit moment ben ik ruim 5 weken zwanger ( uitgaande van de eerste dag van mijn laatste menstruatie 2 maart, met cyclus van 28/29 dgn)

    Want hoe zit dat nou precies... Wordt er bij de echo ook vanaf de eerste dag van laatste menstruatie gemeten/geteld of wordt er een nauwkeuriger berekening gemaakt en vandaar uit geteld? bijvoorbeeld vanaf datum van eiersprong ofzo??


    Ik wil dit weten omdat ik een vroege echo mag laten maken. Volgens de berekening van de banner ben ik 6 wkn op de dag van de echo. Nu ik al die info lees rondom 'leven zien' en 'hartklopping ' overweeg ik om de echo dan eventueel een week uit te stellen, om er meer op te kunnen zien...
    wat denken jullie??
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sellie,

    gefeliciteerd met je zwangerschap. Bij de echo wordt ook geteld vanaf je laatste menstruatiedatum. Een 6 weken echo is aan de vroege kant, maar je moet zelf weten of je dat uitstelt of niet. Bij 8 weken zie je wel veel meer, maar ik weet niet of je zo lang wilt wachten. Kijk maar wat je doet. In elk geval een fijne zwangerschap gewenst.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina