Eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Joolz, 9 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joolz

Joolz Actief lid

1 jul 2015
    271
    18
    18
    Hi allemaal!

20 juni heb ik mijn laatste pil ingenomen. 24 juni begon de onttrekkingsbloeding. Wij hebben een erg grote kinderwens. Stoppen met de pil paar keer uitgesteld door omstandigheden. Nu wil natuurlijk iedereen gelijk zwanger zijn maar omdat ik best lang de pil heb geslikt en benieuwd ben of mijn lichaam het meteen weer 'doet', elke dag mijn baarmoedermond gevoeld. Sinds vorige week vrijdag tot en met dinsdag voelde het steeds zachter en meer 'open'. Dat was gisteren eigenlijk het meest voelbaar. Vandaag lijkt het weer harder te worden. Volgens de vruchtbaarheidscalculator zou ik 8 juni mijn eisprong hebben, als je uitgaat van een regelmatige cyclus van 28 dagen. Nou lijkt het bij mij dus wel zo te zijn maar ik lees overal dat je lichaam vaak veel langer nodig heeft. Ik ga nu aan mezelf twijfelen maar wat ik voelde was overduidelijk! Aan het begin van mijn cyclus kon ik namelijk niet begrijpen wat er bedoeld werd met 'het voelt als het puntje van je neus' en tijdens je vruchtbare periode voelt het zo zacht als 'je lippen'. Maar nu duidelijk verschil gevoeld tussen bijvoorbeeld gisteren en vorige week woensdag.

Herkenbaar voor iemand?

2. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Ik kan het alleen voor mezelf zeggen, maar rondom mijn eisprong is mijn bmm wel een paar dagen (3-4) echt zo zacht en open. Om echt zeker te zijn van je piek zou je ovulatietests moeten gebruiken.
    Ik heb mijn eerste cyclus niet gevoeld aan mijn bmm maar had een positieve ovulatietest op dag 13 en had een cyclus van 26 dagen.

3. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Ik sluit me aan bij Jemima :)

Ikzelf heb deze rond (2) voor het eerst aan mijn BM gevoeld dus ben zelf ook nog aan het ontdekken :p
    Makkelijkste is met ovulatietesten of temperaturen. Begreep dat temperaturen nauwkeuriger is dan ovu testen. Maar ook hier nog geen ervaring mee

4. Joolz

Joolz Actief lid

1 jul 2015
    271
    18
    18
    8 juni moet 8 juli zijn overigens :)!
    Misschien inderdaad een beter idee, ovulatietesten. Zo'n test doe je toch vanaf dag 10 van de eerste dag van je menstruatie?

5. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Ik wel ja. Als je uitgaat van 28 dagen heb je tussen 14-16 dagen vaak je eisprong. Dus dan ben je met 10 optijd. Mocht je ei vroeg zijn zie je hem en mocht hij later komen kan je doortesten.
    Ik ben deze ronde ook begonnen met tempraturen maar weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden.. Het is in ieder geval erg veel gedoe. En omdat mijn ovulatie tests duidelijk zijn en mijn cyclus regelmatig is vind ik het weinig toevoegen.. Ik doe het meer voor een eventuele stap terug naar de gyn, dan heb ik die data maar vast

Deel Deze Pagina