Hee dames! Ik vroeg me af wat jullie eerste teken is van dat de ovulatie eraan komt. Bij mij is het zo dat ik dan hele erge hoofdpijn heb en als ik dan een ovulatietest doe is hij positief, ook heb ik dan wat buikpijn (deze maand minder gehad, gelukkig) Dus voor mij is hoofdpijn (en pijn terhoogte van eileider) een toch wel duidelijk teken dat mijn eisprong nadert. Ben benieuwd naar jullie eigen ervaringen.
Positieve ovulatietest. Verder voel ik slechts een enkele keer ovulatiepijn, maar dat was t. Ik voel heel de maand niks, ook geen aankomende menstruatie. Een enkele keer eens een zeurderig gevoel in mijn onderbuik, maar dat kan net zo goed van de darmen zijn...
Vruchtbaar slijm (3 dagen voor ei) positieve ovulatietest (1 dag voor ei) ovulatiepijn (dag van ei) temperatuurverhoging (dag na ei en na ovulatiepijn)
Hoofdpijn, steken in mijn eierstok(ken), honger, soms vruchtbaar slijm. Had er vaak al een aantal dagen van te voren last van.
Meestal heb ik eisprong-pijn en soms daarna ook buikpijn, maar het is ook nog verschillend. En deze maand had ik voor het eerst weer van dat vruchtbare slijm, doorzichtig en rekbaar. (andere maanden was dat nog een beetje vreemd, soms gewoon een klodder slijm en gelig, sorry ). Ik denk dat ik nog aan het ontpillen was, dat duurt soms even.
Hoofdpijn/migraine... en dan weinig tot geen zin in sex. Zo komt er nooit een 2e Weet iemand of het invloed heeft als ik paracetamol of wat sterkers slik?
Ik voel het altijd duidelijk als ik rond de eisprong zit. Wel ene keer iets beter dan de andere keer, maar toch duidelijke herkenning. Begin met meer waterige afscheiding/ nat gevoel, dan 3 dagen later een trekkerig en soms wat pijnlijk gevoel. Soms zelfs moeite met recht zitten. Dit kan wel 2 dagen duren. Daarna langzaam aan ook weer minder waterige afscheeiding. Dan zit de pretweek er weer op Oja, ook verhoogd libido in die dagen. Ergens wel fijn om het duidelijk te voelen.