Mijn temp blijft heel erg schommelen en ik heb geen idee meer wanneer mijn eisprong was. Is er iemand die wijs uit mijn kaartje (zie onderschrift) kan? Dit is ook de eerste maand dat ik ovulatietesten heb gebruikt maar voor mijn gevoel komen deze totaal niet overeen met mijn temperatuur. De duidelijkste test was een week voor de eerste temperatuur stijging. Of heb ik gewoon nog geen eisprong gehad? Liefs Steef
plaatje van de ovulatietesten plaatst hij helaas niet dus wou ik linken naar een ander topic waar ik het plaatje een keer gepost had maar daar is hij ook verdwenen...
Klopt RoGi ik temp rectaal, iedere ochtend zelfde tijdstip. Zelfde aantal uren nachtrust en niets geks de afgelopen week. Temp schiet alle kanten op.
@RoGiJuLi (of iemand anders die me kan/wil helpen) zou je nog een keer naar mijn kaartje willen kijken? Ik ben bang dat ik een cyclus heb overgeslagen. Kruis is verdwenen. Op 3 mei had ik de duidelijkste ovulatietest maar daarna geen temp stijging, daarna geen positieve ovulatietest gehad en vandaag ongesteld geworden. Zou ik op 3 mei een eisprong gehad kunnen hebben en dat dat eitje verdwenen is? Bestaat zoiets?
Ik ben bang dat er of 1) geen eisprong is geweest of 2) dat tempen bij jou niet werkt. Ik hoop voor jou dat het optie 2 zal zijn. Wat je kan doen is je huisarts deze cyclus vragen om te prikken op progesteron op 9 dagen na je positieve ovulatietest (als je temp weer geen stijging laat zien). Zodoende kan je hieruit opmaken of je inderdaad een eisprong hebt gehad (en tempen dus niet werkt) of dat je eilloze cycli hebt.
@RoGiJuLi Thanks voor je snelle reactie! Wij hebben al diverse onderzoeken gehad. Zaadonderzoek, bloedonderzoek en echo. Ze kunnen niets vreemds vinden. Ik heb mijn tempkaartjes van oktober t/m april gegeven en ze vonden dat ik die maanden wel een eisprong had. Conclusie van de gyn half jaar zelf proberen. Waarom zeg je ik hoop 2? Waar ben je bang voor als het 1 is?
Als je geen eitje hebt in je cyclus kan je niet zwanger worden. (=1). Als tempen gewoonweg bij jou niet werkt heb je dus wel een ei en kan je gewoon zwanger raken (=2). Mag ik de kaartjes vd andere maanden eens zien??
@RoGiJuLi Natuurlijk mag je mijn kaartjes zien. Hopelijk lukt het nu wel met bijlage toevoegen, van de week kreeg ik het ineens niet voor elkaar. Augustus en september heb ik met een andere thermometer en in de mond gemeten ivm met aambeien. Vanaf oktober ben ik er eigenlijk dus pas echt goed mee aan de gang gegaan. Vanaf die maand rectaal, zelfde tijd, meteen meten zonder te veel draaien voor het opstaan. Dit was trouwens de eerste maand dat ik ovulatietesten heb gebruikt dus ik kan niet zeggen of ik vorige cycli een positieve ovulatie test heb gehad op de dagen dat FF een eisprong aangeeft. Het komt toch wel eens voor dat je een ronde over kan slaan? Dus wel ongesteld maar geen eisprong? Of is dat iets vreemds?
Jouw gemiddeld basaal ligt rond de 36.7. Dat meegenomen en je andere kaartjes bekeken te hebben kan ik alleen maar concluderen dat je vorige cyclus geen ei hebt gehad inderdaad. En idd... ook zonder ei kan je gewoon ongi worden aangezien het opgebouwde baarmoerslijmvlies wat weer afgestoten wordt je ongi veroorzaakt en niet het gesprongen/maar onbevruchtte eitje
@RoGiJuLi bedankt voor de bevestiging. Ik was er al bang voor dat deze ronde geen ei was maar dan weet ik nu in ieder geval zeker dat ik door kan gaan met tempen. Sorry dat ik je nog even lastig blijf vallen maar je weet gewoon zoveel en via google zijn bepaalde dingen erg lastig te vinden Ik heb je ook wel eens zien reageren op vage testen. Dit was de eerste keer dat ik ovulatietesten heb gebruikt op 3-5 was deze het donkerst vond ik (op de foto lijken die twee van 4-5 ook donker maar in het echt binnen de afleestijd van 3-5 het donkerst). Dat is 15/16 dagen voordat ik ongesteld werd. Zou het zo kunnen zijn dat er toen wel een eitje was maar dat dat is verdwenen? Of is er gewoon deze ronde nooit een eitje geweest? Ik weet wel dat je een LH-piek kan hebben maar geen eisprong, maar waar komt dan die LH-piek vandaan?
Het kan zijn dat je lichaam de lh piek te vroeg in werking heeft gezet en het eitje ipv is gaan groeien weer is gaan slinken Dan volgt er geen eisprong
Thanks @RoGiJuLi! Is me allemaal weer wat duidelijker. Ondertussen alweer met goede moed met de volgende ronde bezig!
Sorry @RoGiJuLi daar ben ik weer. Andere wijze meiden zijn natuurlijk ook welkom om te reageren. Ik ben de weg weer even kwijt. Deze ronde doe ik twee ovulatietesten, met streepjes en met smiley, aangezien ik graag wil weten hoe duidelijk die twee streepjes bij mij zijn als ik een smiley krijg. Maar ik heb geen smiley gezien en meer dan een heel vaag tweede tuurstreepje op de andere test ben ik ook niet gekomen. Vorige ronde had ik wel bijna twee even dikke strepen. FF heeft een kruis gezet op CD 9 maar ik twijfel of het klopt. Eerste ovulatietest heb ik pas gedaan op CD10 aangezien ik meestal rond CD18 eisprong heb en ik nog nooit eerder dan CD13 een eisprong heb gehad. Basaal ligt meestal rond de 36,75 of iets hoger en nu zegt FF 36,66. Ik was dus gewoon van plan om verder te testen want ik verwacht gewoon nog mijn eisprong en dat kruis zal wel komen door die uitschieter van CD14. Maar gisteravond had ik ineens bloedverlies. Vandaag nog meer. Ook krampen e.d. maar alles minder dan normaal, maar het voelt wel als ongesteldheid. Ik weet het even echt niet meer..... Heb ik een eisprong gehad? Of komt die nog? Ben ik nu wel of niet ongesteld?
Ik zie er nog geen eisprong in meid Dat bloedverlies is raar. Of het ren echte ongi is blijft even afwachten wat het de komende dagen gaat doen.