kyleena spiraaltje verwijderen en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door HaNa540, 4 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Hallo lieve meiden, na 5 x zwanger te zijn geweest en drie gezonde jongens op de wereld gezet te hebben zullen jullie vast denken dan weet je wel hoe het werkt! Voor mij is 1 ding helemaal nieuw....
    Bij de vorige zwangerschappen gebruikte ik geen anticonceptie. Maar na de bevalling van ons jongste zoontje heb ik in januari j.l een kyleena spiraaltje laten plaatsen. Waar ik overigens erg positief over ben aangezien ik niet tegen anticonceptie kan!
    Echter blijft de wens voor een vierde kindje groeien.... ons verlangen word steeds groter en eerst dacht ik hormonen maar we weten het zeker wij gaan voor een 4 e kindje.
    Nu had ik een afspraak gemaakt bij de gyn voor het verwijderen van Mn spiraaltje en gesprek over een eventuele volgende zwangerschap en risico’s ivm hectische zwangerschap tweede zoontje vroegtijdig bevallen, en placenta die elke x vast zit.
    Nu was het advies verwijderen in menstruatie week. Dus een afspraak gepland voor 12 juni dat zou exact in Mn menstruatie week moeten zijn.
    Maar nu ben ik geheel onverwachts eerder ongesteld geworden afgelopen zaterdag. Ik heb gebeld met de assistente van gynaecoloog en die gaf aan dat er geen plek is en dat ik gewoon moet wachten tot volgende week?! Maar wat kan ik dan verwachten? Word ik dan weer ongesteld? Of juist niet? En zo ja... kan ik vanaf dat ik gebloed heb dan ook zwanger worden? Of moet ik dan nog 1 cyclus afwachten?

2. Tjar85

Tjar85 Bekend lid

9 apr 2018
    545
    389
    63
    Vrouw
    Ik zou even een cyclus wachten nadat je spiraaltje eruit is (dus condooms gebruiken). Mijn beste vriendin heeft dit niet gedaan, bleek meteen zwanger te zijn. Maar had al vrij snel bloedingen, leek een miskraam, heel veel stress, uiteindelijk bleek het toch geen miskraam. Maar bleek het kindje met 8 maanden een maand achter te lopen. Zij heeft heel sterk het gevoel dat haar baarmoeder eigenlijk nog niet voldoende hersteld was of er klaar voor was om zwanger te worden. Gynaecoloog heeft haar later ook gezegd dat ze beter even een cyclus had kunnen wachten met zwanger worden. Scheelt ook een hoop onzekerheid, omdat je pas na een goede.cylus weet waneer je ongeveer je nod kan verwachten.

3. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Oké dank je wel!
    Ging dit ook om de kyleena of de mirena spiraal. Mn gyn heeft gezegd dat ik gewoon zwanger mocht worden namelijk.
    Ik heb bij de middelste zwangerschap heel veel bloed verloren nooit geen anticonceptie gebruikt maar ik liep leeg en was ervan overtuigd tot zeker 3 x toe dat het een miskraam was maar ik heb een knappe gezonde boy van 5 jaar eraan over gehouden. En bij de jongste nooit een druppel bloed gehad! Dus ik weet niet of dat per definitie iets te maken zou hebben met anticonceptie of niet

Deel Deze Pagina