hallo dames, Wij zijn niet bewust bezig om zwanger te worden maar een 2e zou zeker welkom zijn. Donderdag was mijn laatste menstruatie dag. laatste keer een cyclus van netjes 28 dagen. Afgelopen zaterdag op zondag nacht hebben we het gezellig gehad. Ik gebruik de app om een beetje te weten wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten (weet dat dat niet altijd klopt) Ik zag toen dat ik in mijn paarse (vruchtbaar) gebied zit. Bestaat er een kans dat ik van die nacht zwanger kan worden?
Afgelopen donderdag was je laatste menstruatiedag en 2 dagen daarna heb je onveilige seks gehad? Dan is de kans dat je zwanger wordt van die keer wel erg klein, ook aangezien je cyclussen rond de 28 dagen zijn. Maar zeg nooit nooit.
Je hebt dus op cd 3/4 van deze cyclus sex gehad? De kans dat je daarvan zwanger gaat worden is verwaarloosbaar klein als je een cyclus van 28 dagen hebt. Zaad kan uiterlijk 7 dagen overleven en bij een gemiddelde cyclus heb je op dag 14 je eisprong. Dan zou het zaad dus 11 dagen moeten overleven en dat kan volgens wat ik geleerd heb niet. Dat je app op cd 3/4 al vruchtbare dagen aangeeft klopt ook niet.
Idd en dus seks op cd 7 of 8. Daar kun je zwanger van worden als je man heel duurzaam zaad heeft of je eisprong eens wat eerder valt dan normaal. Maar t is geen heel grote kans.
https://www.zwangerschapspagina.nl/misc/calculator Werkt bij mij uitstekend (zeer regelmatige cyclus)! En dan om de dag sex in de vruchtbare week. Ook nog na eisprong. Maar, belangrijk, dat werkte bij ons. Hoeft niet overal hetzelfde te zijn.
Oke thanks. Zou zeker welkom zijn hoor maar zitten nu in een verhuizing en gaan volgende week over dus dat was de reden van wachten.
Ik denk dat je ons beter kunt vertellen op welke cyclus dag je zit. Dan kunnen we gerichter antwoord geven.
Oke thanks. Heb wel het idee dat mijn eisprong eerder gaat komen aangezien ik meestal een zeurende pijn voel. Die voel ik vandaag. Zeker weten doe ik het niet.