Vanmiddag de huisarts nog gebeld omdat ik alweer niet ongi word. Vanzelf wordt ik het gewoon niet meer wat erg lastig is als je zwanger wilt worden Zijn advies was om 3 maanden eventjes aan de pil te gaan en mn lichaam even wat rust te geven. Daarna is de hoop dat ik weer vanzelf ongi wordt en als dit niet het geval is moet ik een bezoek gaan brengen aan de gyneacoloog. De huisarts zei dat er waarschijnlijk een verstoring is van mn cyclus en als ik dus niet van zelf ongi word ik een medicijn krijg (waarschijnlijk Clomid) om de eisprong te stimuleren e.d. Onze wens duurt ietsjes langer dan we hoopten maar ik vind het nu wel even fijn. Eventjes rust en even geen gewacht en onzekerheid over mn ongi want ik was elke keer bang dat i onverwachts ongi werd en liep daarom elke dag met maandverband. Ook niet fijn! Maar als we geluk hebben dan kan ik over 4 a 5 maanden gewoon zwanger worden en als we pech hebben moeten we naar de gyneaoloog maar hoop en vertrouw er op dat het niet zo zal gaan verlopen. Heb immers geen afwijkingen want onderzocht ben ik pas geleden nog a heftige buikpijnen. Baarmoeder,eierstokken en eitjes zien er prima uit. Dat is in ieder geval een positief iets Misschien komt dit heel nuchter over maar ik denk dat als je nog geen kind(jes) hebt het lastiger is en vooral moeilijker is als je de wens hebt. Onze tijd komt wel,allleen duurt het even wat langer en gaat het anders dan we hadden gehoopt!
Ook al kom je nuchter over, ik wil je wel heel veel sterkte wensen hoor. Het is toch niet niets dat je lichaam het niet zelf wil doen toch? Wil je wel de Medische molen in als het allemaal niet op gang komt?
Maar waarom moet je dan aan de pil? De pil zorgt voor een nepmenstruatie. Je hebt dan geen eisprong. Ik hoop wel dat het voor je gaat werken en dat je na die tijd ongi wordt en hopelijk ook snel zwanger. Ik kan me voorstellen dat de mmm niet echt een leuk vooruitzicht is. Sterkte meid!
Vind het echt zo raar dat mn cyclus nu zo verward is. Bij Lieve was het meteen raak,geen enkel moeite gehad ofzo en nooit problemen gehad met mn cyclus En nu ineens lijkt het niet mee te willen werken en moet ik 3 maanden aan de pil. De reden dat m huisarts me voor 3 maanden aan de pil zet is om mn lichaam even rust te gunnen,heb namelijk erg veel last van het feit dat ik steeds overtijd ben. Ben nu weer 22 dagen overtijd en de keer hiervoor kwam ik op 60 dagen overtijd En wat voelde ik me beroerd zeg! Vandaar de 3 maanden aan de pil en daarna de natuur og 1x de kans geven een maandje en mocht dit niet werken dan op naar de gynaecoloog. Het is nog 4 maanden ver weg want ik moet na de pil een maandje proberen zwanger te worden en lukt dat niet dan sturen ze me dus door als ik weer overtijd ben en niet zwanger ben om te kijken waarom ik dan geen eisprong heb. De huisarts had het over een verstoren tussen de hersenen en de baarmoeder/eierstokken. (ik noem het altijd mn kippenhok ) Want ik heb pas een echo inwendig gehad ivm vals positieve test en heftige pijnen in mn buik. Alles zag er keurig uit,geen enkele afwijking te vinden en ook mn eitjes zagen er goed uit. Waarschijnlijk zal ik Clomid krijgen om de eisprong op gang te gaan helpen als ik geen cyclus heb na de 3 pil maandjes. En dan is er nog geen man over boord! Ze hadden trouwens ook een uitstrijkje gemaakt om te kijken naar onstekingen en soa's (niet dat ik een soa kan hebben want ben dit jaar 5 jaar samen met mn man en daarvoor altijd safe gedaan met mn ex vriendjes) en op andere afwijkingen is er gekeken. Niks te vinden en ben zo gezond als een vis! Ben benieuwd hoe het na de 3 maanden pil zal gaan!