Zwangerschapstest wanneer?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Susannelilian, 2 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik wil ergens de komende 3 dagen toch een vroege zwangerschapstest doen, maar omdat ik de laatste tijd zo slecht slaap en om de 2 a 3 uur wakker word en er dan ook echt uit moet om te plassen vraag ik me af wanneer ik deze het beste kan doen. Mijn urine is dan nooit echt geconcentreerd...

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en me kan helpen/adviseren.

2. Alva

Alva Niet meer actief

En als je weinig drinkt de avond ervoor? Dan moet het 's ochtends toch wel geconcentreerd zijn ook al ben je een paar keer gaan plassen.
    Vanaf NOD maakt het niet uit met welke urine.

Succes !

3. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Als je s nachts om de paar uur moet plassen dan is de urine in de ochtend na maar 2 a 3 uur toch niet alweer geconcentreerd genoeg om een vroege zwangerschapstest te doen of wel?

4. Alva

Alva Niet meer actief

Als je niks drinkt zou het nog geconcentreerd genoeg moeten zijn. Anders vang je de urine op na je langste slaapperiode 's nachts?
    Ik ga er ook 's nachts vaak uit om te plassen, maar heb 's ochtends dan nog steeds donkere urine.

Een andere optie is overdag bewust niet drinken.

5. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Weet alleen van tevoren natuurlijk niet wat de langste slaapperiode is. ;) Maar kijk dan 's ochtends wel gewoon of het een beetje donker is. Vanaf hoe laat is het ochtendurine?

6. Alva

Alva Niet meer actief

Nee van tevoren niet, maar als je bijv vanaf 20u niks meer drinkt, om 22u gaat slapen en om 3u wakker wordt, dan opvangen, kan je gelijk zien hoe geconcentreerd het is. En evt gelijk een testje erin dippen, als je dan toch wakker bent ;)

Ik geloof niet dat er een tijd aan hangt. Er zijn ook vrouwen die 's avonds beter testen dan 's ochtends.

Hoeveel voor nod zit je?

7. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik zal inderdaad wel kijken hoe donker het dan is. Word meestal rond 01.00 uur alweer wakker, als dat weer zo is dan ga ik dan wel gewoon plassen en doe ik de test als ik daarna weer wakker word en minimaal 3 uur er tussen laten zitten. Rond 01.00 uur testen lijkt me wel heel vroeg, zeker als ik voor het slapen gaan ook nog geplast heb.

Ik zit vandaag op 10 dpo.

8. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Hey Susan! Proberen jullie het nu zelf? Geen ivf meer? Succes !

9. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je tussendoor toch niet drinkt word je urine per plasbeurt toch donkerder en kun je dus gewoon om bv 7 uur je test doen? Of drink je na iedere plasbeurt weer...

10. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Alleen deze ronde, gaan hierna weer verder met ivf. En hoe gaat het met jou?

11. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Dat wist ik niet, dacht dat je dan ook niet mocht plassen tussendoor. Nee, drink dan niks.

12. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Spannend zeg!! Veel succes.

Wij gister de 4e punctie gehad van de zelf betaalde poging. 12 eitjes, morgen bellen of er bevruchting was.

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Waar zit je trouwens in je cyclus?
    Weet je wanneer je eisprong geweest is?

14. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Jeetje zeg, jullie nog steeds geen geluk dus? Wel een mooi aantal eitjes, hopelijk veel bevruchtingen! Laat je het weten via een pb? Met welke termijn had jij de 3 miskramen? Ik steeds helemaal in het begin, hadden voor Eva nog nooit een hartje horen kloppen... Is zwaar hè, hoop zo dat het ook voor jou goed komt!

15. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik ga er nu vanuit dat mijn eisprong aanstaande donderdag 2 weken geleden geweest is. Is niet zeker, maar ik ben in een soort wanhoopsdaad op een gegeven moment toch begonnen met de utro, de cyclus duurde al zo lang en mijn temperatuur deed zo raar. Nu kan ik niet meer terug en is het dus afwachten. Heb nu wel bepaalde symptomen, maar die zijn waarschijnlijk gewoon van de utro of omdat mijn lichaam me gewoon voor de gek houdt.

16. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Mijn temperatuur was vanmorgen nog maar 36.7, dus heb niet getest. Is echt te laag, hij zal de komende dagen wel verder zakken om rond donderdag (dan is mijn nod) ongesteld te worden. Ga mezelf dan ook niet gek maken door toch een test te doen. Voel me ook helemaal niet zwanger ondanks af en toe wat kwaaltjes die waarschijnlijk van de utrogestan komen. Baal wel ontzettend, want had tegen beter weten in toch hoop gekregen...

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Utro kan je ongi tegenhouden én zorgen voor alle klachten en 'symptomen', helaas. Ik zou maar stoppen met de utro als ik jou was.

18. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ga sowieso niet stoppen voor mijn nod, dat moet je nooit doen. Bij niet zwanger ben ik eigenlijk altijd gewoon door de utro heen ongesteld geworden. Mocht dat nu donderdag nog niet het geval zijn dan doe ik dan een zwangerschapstest en pas als die negatief is dan ga ik stoppen met de utro. En als mijn temperatuur morgen weer hoger is dan doe ik dan al een zwangerschapstest.

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik vind dat je een beetje raar bezig bent... Je wilt vroeg testen, gebaseerd op niets. Bent, eveneens uit het niets, maar met utro begonnen, op eigen houtje.
    Het zijn geen snoepjes, het zijn serieuze hormonen. Kijk: als je nou zou zeggen 'ik heb met mijn gyn overlegd en ik ga na elke eisprong standaard utro gebruiken', dan heb je een aanpak met een plan. Maar zoals jij nu schrijft klinkt het alsof je maar wat aan het doen bent.

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    @hilly volgens mij gebruukt ze utro na overleg met de gyn.
    Alleen...... ze was bang dat ze te laat met het starten zou zijn geweest en is dus al utro gaan gebruiken terwijl haar eisprong hoogstwaarschijnlijk nog niet had plaatsgevonden.

Ze begon pas met tempen op dag 20 en toen de eerste minimale stijging na een dip (met nega ovutesten) toch met utro gestart terwijl ik had aangegeven dat haar ei hoogstwaarschijnlijk nog niet was geweest.

Deel Deze Pagina