Eitje bevrucht, wanneer HCG?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Racegirl, 10 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Het hCG hormoon wordt gemaakt vanaf het moment van de bevruchting door de trophoblastcellen, dit zijn de cellen die later de placenta en vliezen gaan vormen.

Volgens mij hebben jullie allemaal een beetje gelijk hier.... ;)

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Kaantje je moet je niet aangevallen voelen maar hcg maak je echt pas aan als het ingensteld is.

Loop zelf in het zh betreft zwanger worden etc en de gyn zal het wel weten he

3. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    en euh er zijn genoeg onderwerpen omm te discuseren hoor haha

4. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    Dan zijn wij "leken" en de artsen en gyns het ook met elkaar oneens.. mijn gyn zei nl dat het vanaf de bevruchting direct al hcg gaat aanmaken.. anders kan het nl niet overleven bij de baarmoeder...

dus ook de gyns spreken elkaar tegen.. maar idd het boeit eigenlijk niet zo... het belangrijkste is dat het te meten is vanaf je NOD.. bij sommigen eerder.. bij sommigen later.. dus met andere woorden.. er is geen peil op te trekken.. gewoon afwachten (pfff) en af en toe een test er tegen aan gooien...

veel meer kun je neit doen...helaas...

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn gyn zei t idd ook, dus dat zegt ook niks.
    Maar ik was iig wel door gerust gesteld aangezien ik een week achter liep dusja...ik geloof mijn gyn ook ;)

6. Trees

Trees Niet meer actief

Mijn gyn zegt ook vanaf de bevruchting. Zelfde gynaecoloog toevallig :). Alleen hij gaf wel aan dat de hoeveelheden zo laag zijn dat het nog echt niet te meten is. Het gaat dan om verdubbeling van tienden en pas tussen de innesteling en nod is de hoeveelheid zo hoog dat het met een gevoelige thuistest meetbaar kan zijn. Uitzonderingen daargelaten dus..

7. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    @ trees, jee jij hebt ook al het nodige meegemaakt zo te lezen aan je onderschrift, pfff, elk x die teleurstelling, wat naar voor je meis!

@ de rest ik test echt pas vanaf nod om teleurstelling te voorkomen, ik denk dat dat voor iedereen het beste is! en ja dan kan het alsnog negatief zijn, maar geen bloed blijft moed! dus dan zou ik na een paar dgn weer testen, en evenyueel daarna een bloedtest aanvragen voor meer zekerheid.

8. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Wat ik me wel afvraag, hoe snel kunnen ze het in je bloed zien? :)

9. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Heel slim van je ik test ook nooit voor nod en heb ook pas 3 x gestest en was alle 3 keer zwanger
    zonde van het geld en scheelt een hoop telleurstelling

10. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    paar dagen voor nod is het wel te zien in hetbloed
    Maar goed zon bloedtest krijg je niet zo snel hoor

11. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    @Danjo, ik word de komende periode nog maandelijks geprikt op hcg ivm mola die ik heb gehad, vandaar :)

12. Kaantje

Kaantje Lid

28 mei 2008
    32
    0
    0
    Aalsmeer
    Nou mijn rode :evil: zijn vanochtend aangebroken, na vijf dagen over tijd, dus we gaan de volgende ronde in. Maar het is beter dan niet ongesteld worden en negatief blijven testen. :D

13. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik had 3 dgn terug mijn NOD dag,gister teste ik negatief maar zoals ik het hier begrijp kan ik als ik niet ongi word (want daar lijkt het voorlopig helemaal niet op) over een week ook nog positief testen? Ik snap er af en toe niks meer van.

Deel Deze Pagina