promilut wie ook gestart of ervaringen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anja358, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja358

anja358 Actief lid

15 mrt 2011
    169
    0
    16
    hallo dames

vandaag toch maar gestart met promilut

graag wou ik weten wat jullie ervaringen daar mee zijn

2. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Ik ben er vandaag ook mee begonnen. Heb het in het verleden wel vaker gebruikt. Je neemt het om menstruatie op te wekken neem ik aan? tsja niet echt bijzondere ervaringen mee... na primolut duurde het bij mij dag of 5 en dan werd ik ongi...

3. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik heb ook primolut gebruikt om mijn menstruatie op te wekken. Ook geen bijzondere ervaring hier. Na het stoppen met het kuurtje werd ik 5 dagen later ongesteld en daarna een nette cyclus.
    Waarom krijg je primolut?

4. anja358

anja358 Actief lid

15 mrt 2011
    169
    0
    16
    ik krijg promilut om mijn ongi op te wekken

ik hoop dat ik daarna weer een normale ongi krijg
    moet 10 dagen 2 pilletjes nemen
    na het stoppen van de kuur hoe bereken ik dan alles
    bijvoorbeeld wat is mijn eerste dag of wanneer het vruchtbaarst

alvast bedankt

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hier nog een 'pien' aan de primolut. Wat een toeval Pientje1 ;).
    Ik slik het nu sinds afgelopen donderdag en moet 2 weken lang 1 tabletje van 5 mg. Maar ik heb een andere reden dan de meesten volgens mij: de gyn probeert met de primolut mijn hormonen te 'resetten'. Dit omdat ik nu al een paar maanden na mijn ongi heel snel weer bloed en bruinverlies had dat duurde dan tot zo'n 2/3 dagen na m'n eisprong. Zit nu op dag 11 en al sinds dag 9 geen bloed meer gehad en da's voor mij al heel wat :). Nou nog hopen dat het na de kuur zo blijft ;).

Ben blij te lezen wanneer de andere dames na de kuur ongesteld werden, want dat vroeg ik me ook wel af.

Zodra je ongesteldheid door de Primolut echt doorzet kun je dat volgens mij gelijk al als dag 1 van je nieuwe cyclus zien. En volgens de theorie bij een cyclus van 28 dagen zal je eisprong dan rond dag 14 zijn.

Succes!! Hopelijk helpt het spul je snel!

6. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hey dames,

ik had gister mijn laatste 'primolut dag' weer... moet het iedere keer 1 week 3 keer per dag innemen, om mijn menstruatie op te wekken, zodat ik daarna weer clomid kan gaan gebruiken om een eisprong op te wekken.... ik word uit mezelf helemaal niet meer ongesteld, vandaar primolut bij mij... ben er sinds januari mee bezig en heb er voor de rest ook geen bijzondere ervaringen mee..... succes in ieder geval,

liefs riniti

7. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    ik kom even terug op mijn eerdere verhaal:

Ben maandag begonnen met de primoluut en was al aan t tempen. Dat heb ik even gewoon doorgezet
    dinsdag kreeg i kgelijk last van onderbuik en dat heb ik nu nog! Heel gevoelig allemaal... mijn temp is ineens enorm omhoog geschoten! Dat zijn voo rmij dus wel bijwerkingen van de primoluut waarschijnlijk!

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dat kan zeker! Mijn gyn heeft bij mij gezegd dat temperaturen en ovulatietesten deze ronde voor mij geen zin heeft i.v.m. de primolut die ik van dag 7 tot dag 21 slikken moet.

9. roosje30

roosje30 Lid

1 feb 2011
    77
    0
    0
    Wateringen
    Hallo allemaal,

Ik heb vandaag voor het laatst een pilletje geslikt.
    Ik moest 10 dagen 3xpd om ongi op te wekken.
    Volgens mij niet echt last van, behalve dat ik een opgezette buik heb maar dat is natuurlijk van het feit dat ik niet ongi ben.
    Ben benieuwd, er staat in de beschrijving dat je na 3 dagen ongi moet worden en anders de huisarts moet raadplegen.
    Maar gezien de verhalen hier kijk ik het nog wel wat langer aan als het niet zo is...

10. Dierelier20

Dierelier20 Actief lid

16 okt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben gister met Provera gestart, mag dat ook in dit topic?
    Is toch ongeveer hetzelfde als primolut?
    Bij mij vandaag ook dag 110 na het stoppen met de pil, ik ben blij dat ik nu gericht actie kan ondernemen. Al is het natuurlijk ook maar afwachten in hoeverre dit gaat werken.
    Vind het best wel spannend allemaal.
    Ik moet nu dus ook 10 dagen deze pillen slikken en als ik na het stoppen binnen 10 dagen niet ongesteld word moet ik er weer 10 slikken (die heb ik al in huis). Als het wel op gang komt moet ik die andere 10 op dag 16 t/m 25 van mijn nieuwe 'cyclus' slikken.
    Vind het wel fijn om te schrijven met andere dames die in hetzelfde schuitje zitten en jullie verhalen dus ook te lezen!
    Ik hoop dat we allemaal gauw positieve resultaten mogen zien!!
    Ik schrijf ook op andere fora mee op topics over zwanger worden maar ik kan er niet zo goed tegen dat daar mensen zitten die er echt een drama van maken als ze 5 dagen te laat zijn of als het de 1e, 2e, 3e ronde niet lukt.

PS: hier ook last van een opgezette buik en wat pukkeltjes op rug en borst. Dat kan nog niet komen van de provera want dat was daarvoor al. En ik heb ook bloedonderzoek gehad, dat was allemaal goed verder.

11. anja358

anja358 Actief lid

15 mrt 2011
    169
    0
    16
    hallo dames

wat leuk dat jullie je ervaring met mij willen delen (nou ja leuk)

hier ff een update
    ben nu op de helft en dan hopen dat ik ongi word.
    wel last van buikkrampen en ben een beetje prikkelbaar
    kan erg vel uit de hoek komen soms en dat is niet echt fijn
    nou hoop dat het bij jullie een beetje doorzet

suc6 allemaal

12. Mayrha

Mayrha Niet meer actief

Hallo dames,

Misschien weet iemand hier antwoord op mijn vraag.
    Slikken jullie naast de primolut nog iets anders?
    Ik heb begrepen dat er in primolut alleen progestageen zit.
    Het zou in combinatie geslikt moeten worden met oestrogeen hormoon om cyclus te regelen.
    Zit dit hormoon al in de primolut?

Succes allemaal en hopelijk snel een regelmatige cyclus.
    Ik zit nu op dag 48 en nog niks te bekennen...:(

13. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    @mayrha ik weet niet waarvoor jij nu primomluut moet gerbuiken? ik iig om een ongi te krijgen zodat ik kan zien wat een volgende cyclus doet. Ik zit nu ergens in de 60 dagen... afgelopen jaar was 54 dagen de langste zo'n beetje. ik ben er verder zelf niet bekend mee dat het in combi met iets anders gebruikt moet worden...

@anja we gaan mooi gelijk op nu... zit ook op de helft! heb verder zelf nergens last van volgens mij...

@dierelier tuurlijk mag dat hier ook. provera werkt volgens mij hetzelfde... als je niet ongi wordt moet je gelijk door met een volgende kuur? moet je dan tussendoor ook een test doen of zo?
    want ik mag nooit zomaar met een volgende kuur beginnen.
    en tja dat zul je hier toch ook wel gaan tegenkomen dat dames paar dagen overtijd zijn en daar mee bezig zijn....;)

@roosje ben je ondertussen al ongi geworden of wat voortekenen?
    bij mij duurde het iid meestal dag of 5 en ook al staat er in de gebr. aanw. dat het binnen 3 dagen is de gyn geeft ook wel paar dagen langer aan bij mij!

@pien 15 ja ik had wel door dat t met de primoluut te maken zou hebben maar vind t wel een leuke temp kaart haha. groot rood kruis nu! ach en tegen de tijd dat in ongi word van primoluut is ook dag 14 dpo zo'n beetje dus komt goed uit! kan ik dan een nieuwe starten...

14. Dierelier20

Dierelier20 Actief lid

16 okt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nannie, ik hoop dat het niet verkeerd overkwam in mijn bericht. Natuurlijk snap ik dat dames die een paar dagen overtijd zijn daarmee bezig zijn, lijkt me ook heel spannend en logisch (al testen de meesten wel voor of op hun nod denk ik).
    Maar ik denk ook dat een beetje geduld wel op z'n plaats is, dus niet meteen vol in de stress raken als je niet meteen 28 dagen na het stoppen van de pil ongesteld word etc.
    Dat bedoelde ik eigenlijk.

Nou ja ik hoop in ieder geval dat, ook al hebben we een beetje hulp nodig, dat de cycli van alle dames hier weer snel op gang komen. Dat hele zwanger worden en vast ook zijn is toch al een grote geduldproef en sommigen moeten het meer hebben dan anderen.

15. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Ik heb t ook niet persoonlijk opgevat hoor dierelier en absoluut niet aanvallend!:)
    De ene heeft er meer moeite mee dan de ander en de ene gaat er makkelijker mee om dan de ander! Dat is helemaal niet erg zo kunnen we elkaar juist helpen lijkt me ;)

16. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Na het slikken van primolut werd ik op de 3e dag ongesteld. En nu zit ik op 33 dagen en wacht nog steeds af..

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Was je deze ronde zonder primolut? Dan is het vast en zeker wel spannend nu!

18. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ik ben net vandaag begonnen met Clomid
    En met de Primolut had ik geen problemen mee
    Het duurde 3 dagen voor ik ongi werd

Ik gebruik het omdat ik wel 15x in een maand bloedingen kreeg
    Mijn hormonen waren over de kop geslagen :D

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ik ben wel benieuwd naar de onttrekkingsbloeding die je na de kuurt krijgt. De laatste maanden werd mijn ongi steeds zwaarder en pijnlijker, dus ik vrees nu de komende ongi na de primolut. Zeker nu ik weet dat ik rond de verwachtte ongi voor m'n werk ver weg moet voor een bijeenkomst... Kan het ook meevallen??

Ook vraag ik me af of er nog meiden zijn die Primolut slikken om tussentijdse bloedingen te stoppen. Ik zit rond dag 17 en bloed al een paar dagen behoorlijk terwijl ik dus aan de primolut zit. Maar volgens de gyn helpt het pas na de onttrekkingsbloeding. Ik vind het maar raar en spannend, ben heel benieuwd of dit de oplossing is...

Ik moet nog 3 dagen slikken.

20. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @Pien, ik wacht nu af, ben wel benieuwd. Duurt me we lang al.. Kan je dus ook nog niet zeggen of de ongi mee valt of niet ;)

Deel Deze Pagina