Hoi allemaal, Ik zit nu op CD 6, ik spuit nu 5 dagen Puregon. Afgelopen zaterdag een uitgangs echo gehad en daar zag de gyn. ongeveer 4 eitjes aan beide kanten. Vandaag weer echo gehad en ze zag nog weinig, zo had ze het verwoord. Ik vroeg nog wel na hoeveel dagen ze echt iets zagen en dat was ong 10 dagen. Nu had ik niet de tegenwoordigheid van geest om te vragen of ze helemaal niets zag of dat er wel wat zat maar dat het nog niet groot genoeg is. Aanstaande maandag weer een echo, maar wat zijn de ervaringen van de dames hier eigenlijk? Zie je al na een paar dagen groeiende follikels?
hoi smoeltje ik denk dat dat bij iedereen verschillend is bij 1e ivf had ik op dag 10 ± 8 kleintjes en bij 2e ivf had ik op dag 10 21 eiblaasjes en is uiteindelijk een ernstige overstimulatie geworden ik heb er dan liever wat minder dan meer... heel veeel succes meid, hopelijk komen er uiteindelijk toch een paar mooie eitjes
Hey caruli, Ja ik heb liever ook minder dan overstimulatie. Maar vond het achteraf gek dat ze helemaal niet genoemd had wat er precies te zien was. En ik had het dus ook niet gevraagd. Maar goed, ik voel me verder goed en wacht de echo van maandag gewoon af.
Op dag 1 van je cyclus kunnen ze al wat eicellen zien die klaar liggen om eventueel te gaan groeien. Op dag 10 hebben ze het over eicellen die al echt aan het groeien zijn. Hoogst waarschijnlijk zagen ze er aan het begin van je cyclus al 8 follikels. (het zijn de blaasjes die je ziet, niet de eicellen) en was er op dag 10 nog niet veel gegroeid. Hoeft echt nog niets te zeggen. Ik doe er ook altijd wat langer over voor er echt gaan groeien. Als ze eenmaal echt aan het groeien zijn, kan het snel gaan. Het kunnen er dus zelfs meer worden als op je uitgangsecho, want ze zien dan meestal nog niet alles.
Hoi, @Angelbaby>Sorry dat ik je moet corrigeren, maar je antwoord klopt niet helemaal...In een normale cyclus (dus zonder hormonen) is van te voren wel bekend welk eiblaasje er gaat groeien (maar kun je niet vaststellen voordien door een echo of fm!).. Maar wanneer je cyclus gestimuleerd wordt door hormonen (tabletten of injecties) weet je niet eerder welke er gaat/gaan groeien dan wanneer ze ook daadwerkelijk wat zien met een follikelmeting. Ieder lichaam reageert nl. anders op hormonen. En een eiblaasje wat gaat groeien kunnen ze op een inwendige echo pas zien vanaf 8 of 9 mm.. Dus vanaf daar beginnen ze te "tellen". @Smoeltje> ik heb afgelopen maand voor het eerst Puregon 50 IE gespoten (nadat Clomid niet bleek te werken bij mij> 50,100 en 150 mg. geprobeerd). Ik heb nl. PCO en ben in anderhalf jaar tijd niet 1x uit mezelf ong. geweest.. Ik spoot dus 50 IE, had de 1e FM (follikelmeting) op CD 8 (cyclusdag 8), toen was er nog niks te zien (toen dacht ik nog>zul je zien dat ik natuurlijk hier ook niet of slecht op reageer).. Wat schetste mijn verbazing toen ik afg. maandag CD13 terugkwam voor FM>3 eitjes, 1 van 11 mm, 1 van 18 mm en 1 van 20 mm... Vanaf 18mm mag je dus al pregnyl spuiten om een eisprong te krijgen en ik heb dus maandagavond de pregnyl gezet en afg woensdag de 1e IUI gehad! Dus dag8 nog niks en 5 dagen later al groot genoeg! Nu moet ik nog 2 weken wachten tot ik kan testen, maar het kan dus ook zo! Succes meid! Groetjes Jinthe.
Hey dames: @ angelbaby, ja het gekke is dat ze bij de uitgangsecho dus 8 blaasjes zagen. En vandaag had ze het er over dat er nog weinig te zien was. @ Jinthe81, ik had wel gevraagd vanaf wanner ze echt iets zien, en dat was volgens de arts vaak vanaf CD 10. A.s maandag heb ik de 2de follikelmeting en zit ik op CD 9. Ben dus onzettend benieuwd of er dan iets veranderd is. Spannende periode voor jou Hopelijk een mooi positief resultaat binnenkort.