Eitje van 21mm. Wanneer iui?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Maaiike, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maaiike

Maaiike Actief lid

3 mei 2013
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal.
    Net fm gehad. Mijn ei heeft een groeispurt gemaakt. Hij is nu 21 mm.
    Ze wilde de iui vrijdag plannen. Maar ik vond dit wat laat.
    Een ei springt toch tussen 20-21mm?
    Heb aangedrongen op morgen. Ook omdat ik al ei pijn heb.
    Pregnyl wel gewoon 5000 om 18:00 zetten en morgen 14:00 iui.
    Dus 20 uur na pregyl.
    Was dit een goede zet denken jullie?
    Ik zit nu enorm te twijfelen. Wat als mijn ei pas 36-40 uur na pregnyl springt dan is de iui veel te vroeg. :(

2. mnr

mnr Niet meer actief

Ik zou vrijdag ook te laat vinden en bang zijn dat hij dan al gesprongen is.
    Maar ik ben geen dokter..

Vind het wel raar dat je vanavond pas de pregnyl mag zetten en niet gelijk na de fm.

Succes met je iui!

3. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    Hoi Maaiike:

Bij mij hier is de gewoonte de dag na pregnyl al de iui en zelf een keer was mijn ei al 20 mm en toen mocht ik al geen pregnyl zetten.
    Het kan wel door mijn eerste iui poging was ik zwanger maar helaas was het bij mij misgegaan

volgens mij was het bij mij om 14.00 uur pregnyl zetten en de volgende ochtend rond 10.00/11.00 uur de insenimatie

Veel suc6 morgen en met de wachtweken

4. Maaiike

Maaiike Actief lid

3 mei 2013
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    De ei pijn is opeens weg
    Ben bang dat hij al gesprongen is. Pff

Kriti, vreemd dat jij zo snel na pregnyl al iui hebt. Ik normaal pas 42 uur erna
    Vandaag uitzondering omdat mijn eitje al groot is.

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Maaiike: bij mij verdwijnt de pijn heel vaak na de pregnyl om daarna met een vengance weer terug te komen. Wellicht gebeurt dit bij jou ook. En, je hebt er nu niks meer aan sorry, maar voor een volgende keer (die hopelijk helemaal niet meer nodig is!) kun je een ovu test doen voor de pregnyl. Is die positief dan is de volgende dag iui slim is die negatief dan kan het beter een dag later. Maar ik vind 21 mm best groot en bij mij zou er dan een redelijke kans zijn dat het eitje relatief snel zou springen.
    Ga voor je duimen dat de timing goed blijkt!

6. lamaris

lamaris Niet meer actief

Ik moet de shot al zetten als de follikel 17-18 mm is.
    Dan wordt 42 uur erna de IUI gedaan. Ik heb zelf het idee dat dat te vroeg is en dat ik pas zo'n 60 uur na de triggershot ovuleer: bijna een dag na de IUI.
    Maar pas triggeren als de follikel 21 mm is lijkt me dan weer laat, tenzij de IUI meteen de dag erna is...wat is wijsheid..
    Ik weet wel dat de pijntjes die je kan voelen rond de eisprong, kunnen betekenen dat het ei moet springen, het aan het springen is of dat het al is gebeurd. Je kan volgens mij nooit het exacte moment van de eisprong waarnemen....

7. Maaiike

Maaiike Actief lid

3 mei 2013
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ook bij 17-18 mm. Maar mijn ei was van 16 opeens naar 21 gegroeid.
    Mijn temperatuur was vanochtend ook wat hoger dus ben bang dat het allemaal voor niks is, balen

Wat zegt het ziekenhuis als jij aangeeft dat je de iui te vroeg vind?

8. Maaiike

Maaiike Actief lid

3 mei 2013
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    De pijn was helaas al verdwenen voor de pregnyl en is ook niet meer teruggekomen
    Ik ga proberen straks nog een echo te krijgen.

9. lamaris

lamaris Niet meer actief

Voorburg. Op zich is 42 uur na de trigger niet vroeg: andere ziekenhuizen doen het al na 24 uur. Maar ik 'weet' dat ik in mijn 'eigen' cyclus meestal een positieve ovulatietest heb op cd17 en dat het ei dan ws springt op cd18. De inseminaties heb ik echter altijd al op cd16 of cd17.
    Maar het is puur giswerk van mijn kant. En echo's krijg ik niet meer na de trigger....dus ik zal het nooit weten!

10. Maaiike

Maaiike Actief lid

3 mei 2013
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ohja ik zit ook in voorburg. Ik vond 42 uur ook altijd wat laat. Maar vanmiddag zei ze dus dat de iui NA de eisprong moet plaatsvinden.
    Ik dacht altijd ervoor.

Nou net geen echo gekregen dus ik weet niet zeker of mijn ei echt gister al gesprongen is maar ik denk het wel.
    Ze gaf wel aan dat een eicel 12-36 blijft leven maar ik heb er niet zoveel vertrouwen in eerlijk gezegd.

Misschien moet je toch eens aandringen op een echo, voor de iui. Dan kunnen ze zien of het ei er nog zit.

11. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    Bij mij groeide mijn ei altijd door tot ongeveer 24-26mm dus wie weet was je nog op tijd? Ik hoop het wel voor je! succes!

12. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Dat kunnen ze niet echt zien, had ik begrepen. Na eisprong blijf je nog even de follikel zien op de echo waar het ei uit is gesprongen.

Deel Deze Pagina