Hallo Meiden, 22juli krijgen wij te horen wat de plannen zijn, maar vermoedelijk IUI. Nu vroeg ik me af... hoe zit dit met de vergoeding? Wat zit er in het standaard pakket? Ik heb er eerlijk gezegd werkelijk waar (nog) geen idee van
IUI wordt onbeperkt vergoed. Ik heb er destijds 11 gehad. Meestal word je na 6 mislukte IUI's doorverwezen voor IVF of ICSI. Tot wij aan de beurt waren voor IVF hebben wij gewoon door geIUId. Vandaar die 11 keer.
Oke, dankje. Daar komen dus nog niet echt kosten bij kijken. Mag ik je meteen vragen hoe het dan gaat stel dat we IVF moeten? ZIjn dit er 3? En is dit bij ICSI ook zo? Of zit dan samen? En heb je voor die beide er maar 3? Of nog minder/meer....
Zover ik weet zit het in het basispaket. Wij hebben geen iui gehad uiteindelijk[ te weinig zaad toen] Maar in het voor gesprek wat de plannen waren er wel overgehad. Als het er niet in zou zitten gaan ze er naar mijn idee ook vast niet met jullie over hebben. Succes met welke behandeling dan ook die je ondergaat. En hoop voor je dat je op een mooie roze wolk mag gaan lopen. Wij hebben 3 keer icsi gehad.
Los van elkaar is bij ons alles perfect in orde, alleen de samenlevingstest liet zien dat zijn zwemmers dood gaan in mijn slijm.... dus aan zijn zwemmers zal het niet liggen die waren perfect! Mag ik je vragen wat je handtekening tekst betkend? Pb mag ook, het raakt me zo...
Dan zou je denken dat er wat met jou slijm is , maar dat gaan ze vast uitzoeken mocht er te vaak een iui mis gaan. Hoop het niet voor je. Wat mijn onderschrift betreft , dat houd in dat wij geen kinderen krijgen wij kinderloos blijven Dat is helaas nu een feit! En de andere tekst zij mijn oma altijd.
Volgens de gyn zouden we goede kansen hebben met IUI omdat de zwemmers dan mijn slijm voorbij zijn..... ik hoop dat het klopt! Jeetje dat is pittig, er is geen andere optie meer? Jeetje.. wat een moeilijk iets is dat!! Leef met jullie mee
Ik hoop met je mee dat gyn gelijk heeft . Het valt idd niet mee maar we wisten het al door w zolang bezig zijn. Ik ga niet hier over mijn verdriet en boosheid hebben, in jou topic. Als je meer over mij wil weten [ Lees icsi marnat]
IUI moet onbeperkt worden vergoed, dat zit in het basispakket. Dat is inclusief alle medicatie. Je krijgt maximaal drie IVF/ICSI-behandelingen vergoed per te realiseren zwangerschap. Voor een eerste kindje krijg je er drie, voor een tweede kindje zou je er weer drie krijgen. Er wordt IVF gedaan of ICSI. ICSI is geen vervolg op IVF, het is het ene of het andere. ICSI wordt gedaan als de zaadkwaliteit te slecht is voor IVF of als je met IVF geen bevruchting hebt. Het aantal behandelingen wordt landelijk bijgehouden. Je kunt dus niet na drie behandelingen bij de ene verzekeraar overstappen op een ander en dan nog drie keer doen. Drie is het maximum en daarna moet je stoppen of zelf betalen. Er zijn verzekeraars die meer dan drie IVF/ICSI-behandelingen vergoeden. Maar vaak moet je dan het allerduurste pakket hebben en voordat je aan de behandelingen begon al bij hun aangesloten zijn. Als je al met behandelingen bezig bent, kom je vaak niet meer in aanmerking voor die vergoedingen. Overstappen is helaas dus geen optie. Cryo's (ingevroren embryo's) horen bij de behandeling waaruit ze ontstaan zijn. Deze terugplaatsingen worden niet apart gerekend.
Volgens mij zit het idd in je basispakket, maar waarom bel je je verzekering niet even? Kan je meteen navragen hoe het zit met andere behandelingen. Heb ik ook gedaan, zo kom je niet voor verrassingen te staan.