Hoi meiden, Ik weet niet precies waar ik deze vraag kwijt kon dus stel hem maar gewoon. Na vorig jaar ons meisje te hebben verloren merkte ik al snel dat het met mij achteruit ging. Mijn moeder ziet mij achteruit gaan en maakt zich natuurlijk zorgen, ze begon vandaag over ptss. Na gekeken te hebben op internet komen mijn symptomen heel erg over met die van ptss. Concentratieproblemen en geheugenproblemen Prikkelbaarheid, woedeaanvallen Geen interesse meer hebben in de omgeving Depressieve stemming Slaapproblemen: moeite met inslapen of doorslapen Flashbacks van beelden van de gebeurtenis, die soms onverwacht opduiken Schuldgevoel of schaamtegevoel Vermijding van prikkels die aan het trauma doen denken Het gevoel een beperkte toekomst te hebben Ik vroeg mij af of er moeders zijn die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt en ook ptss hebben gehad of er nog voor behandeld worden? Liefs
geen soortgelijke situatie.. misschien goed om met je gyn of ha over te hebben? Sterkte meid. Aan je onderschrift te zien heb je een flink pakket op je bord gehad!
Een tip: vraag een verwijzing bij je huisarts voor EMDR. Werkt zeer goed bij PTSS/traumatische ervaringen!
Ik heb ook EMDR gehad voor mijn PTSS. Heeft heel goed geholpen. Bij mij komt de PTSS niet door iets soortgelijks. Maar weet uit ervaring wel hoe heftig het is. Ik wil je heel veel sterkte toewensen!
Bedankt voor de tips dames! Ik ga maar even naar de huisarts want hier langer mee doorlopen trek ik zelf niet en laat staan mijn omgeving. Er hangt heel veel spanning tussen mij en mijn vriend de afgelopen tijd en heb heel veel moeite met stappen ondernemen. Heb er al moeite mee om met die meid naar buiten te gaan
Hier ook PTSS, maar door een andere situatie. Zoek er zeker hulp voor, het is ook niet niks natuurlijk wat jij (jullie) voor je kiezen hebt gekregen. Dat hakt erin op alle fronten. Heel veel kracht en sterkte!