Hallo dames, Ik vroeg het me af of dat het misschien domme vraag is maar ik wil het toch vragen. Hebben jullie je eitje elke maand gewoon? Of juist niet altijd? Want ik dacht juist dat iedereen gewoon elke maand een eitje krijgt waarna iedereen ongesteld wordt als het niet bevrucht is of ingenesteld. Ik lees het graag alle reacties Xx
ik heb begrepen dat het zo'n 1x per jaar (gemiddeld) voor kan komen dat je je eisprong over slaat. ff foutje in de hormonen hoef je alfa je geen ovulatietesten doet en/of je temperatuur bij houd niets van te merken. en je kunt dan ook gewoon "ongesteld" worden. Al noem je het dan officieel een bloeding
Met temperaturen zal je dus altijd juist wel merken of je eitje is gesprongen of niet. Want je temperatuur stijgt alleen blijvend in de 2e helft van de cyclus als je eitje gesprongen is. Een ovulatietest geeft geen garantie of je eitje springt.
Normaal rijpt er altijd een follikel (eitjes) en word die dominant. Die springt dan ook uiteindelijk. Soms rijpen er ook 2 en word daarvan 1 dominant of heb je springen ze allebei. Natuurlijk kan het voorkomen dat je een ovulatie overslaat. En natuurlijk zijn er ook dames die helemaal geen eisprong hebben.