Is de kans "groot" dat je je eisprong mist met ovulatietesten?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Lolieken, Mar 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Hier ben ik weer dames! Na het "drama" van mijn cyclus na de curretage (veel roze afscheiding, zelfs positieve zwangerschaptesten en dan uiteindelijk toch ongesteld) kan het spelletje opnieuw beginnen. *zucht* Ik was zo enorm blij met mijn ongesteldheid maar ik snap niks meer van mijn eigen lichaam. :( Het zit namelijk zo: 13 maart eigenlijk 12 maart brak mijn ongesteldheid EINDELIJK door. Die duurde een goeie week. Nadien ben ik onmiddellijk gestart met ovulatietesten. Die bleven uiteraard negatief maar ik merkte wel op een dag dat ze donkerder werden (niet positief). Diezelfde dag merkte ik ook dat ik véél afscheiding had van dat rekbaar slijm, zo ook de dag erna. Maar smiddags bleef mijn test negatief. Ik verwachte dat hij wel positief zou worden maar dat deed die dus niet. Nu was gisterenavond het rekbaarslijm weg en bij mijn ochtendplas zat dus weer roze afscheiding. Na enkele malen afvegen was het weg men buik stond op dat moment ook op knappen ook dat gevoel is weg. Ik heb echt veel schrik dat het nu weer opnieuw begint. Bij een dagje verlies kan ik aannemen dat het een eisprong was en mss zelfs bij een dag of twee maar niet tot aan mijn ongesteldheid. Ik ben nu wat voorbarig maar ik ben dit helemaal niet gewoon van mijn lichaam. Kan het zo hard veranderd zijn na de curretage?

Hoe groot is de kans trouwens dat als ik elke dag smiddags test mijn eisprong mis op de testen zelf? Of het aangeven daarvan.

Laat ons hopen dat het nu gewoon mijn ei was en ik binnen 14 dagen ofwel ongesteld word ofwel positief test...

Wat is jullie mening?

2. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,341
    0
    0
    Meid, eerlijk gezegd denk ik niet dat je je eisprong hebt gemist, maar dat er geen was.... Zo te lezen is je lichaam nog flink in de war van de curretage! ik zou even rustig afwachten totdat je zelf merkt dat je lichaam herstelt, en je tevens misschien weer je normale ongi terug verwacht!
    begin dan rustig weer met testen

xxx

3. daatje

daatje Actief lid

Jan 28, 2010
    248
    0
    0
    Ja ik ben het wel met Poemelke eens mar dat is natuurlijk niet wat ze wil horen en eigenlijk ook niet wat ze vraagt om antwoord te geven op je vraag denk ik inderdaad dat of Poemelke gelijk heeft of dat je inderdaad je ovulatie hebt gemist
    Ik hoop in elk geval wat je aangeeft of ongesteld wordt of een positieve test hebt over twee weken een positieve test zou nog mooier zijn of niet?

Liefs

4. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,341
    0
    0
    Hmm nee eigenlijk vraagt ze dat niet, sorry...:)
    Maar voor zover ik wel eens heb gelezen, zou je je eisprong niet kunnen missen als je elke dag test! (als je posi. test is je eisprong nl. pas over 24-48uur, toch?)
    Dus ik hoop voor jouw snel een positieve test natuurlijk!

xxx

5. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Dankje dames...

Nu ongesteld worden dat kan eigenlijk niet. Ik ben heel zeker dat die gestart is op 12/13 maart en die heeft echt flink doorgezet. Toen die over was voelde het ook als een "opluchting" in mijn buik. Daarna voelde mijn lichaam weer vrij normaal. Tot vandaag dus.

In princiepe zou het kloppen dat ik rond deze tijd mijn eisprong "moet" krijgen en de signalen waren er weer allemaal. Net zoals toen in de cyclus waarin ik zwanger werd... Maar de afscheiding klopt niet bij mij. Heb ik nooit gehad. Vraag me dus af of je lichaam na een curretage anders kan zijn en je dus wel plots afscheiding krijgt bij een eisprong.

Ik heb nog steeds hoop maar ik ben wel realistisch en merk ook best dat mijn lichaam nog van slag kan zijn na de curretage. Al dacht ik na mijn ongesteldheid eindelijk een nieuwe start te hebben...

6. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Ow sorry had te snel over je post gelezen daatje. Je wilde dus niet zeggen dat mijn ongesteldheid er zou kunnen aankomen. Dus negeer mijn reactie maar. :D

Ach ja, ik moet het toch gewoon tijd geven. Maar iedereen is blij met haar eerste ongesteldheid na je curretage een teken dat je weer verder kan en alles normaal is. Maar bij mij blijkt dat dus niet het geval te zijn OF zoals ik al zei moet mijn lichaam veranderd zijn...

Share This Page