Eitje zoek? Of hoort dit?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mamabri, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    als je dan uitgaat van je langste cyclus zou je 16 september ongesteld moeten worden. Maar omdat je ei er vandaag nog zat, zou ik ervanuit gaan dat t wel een wat langere cyclus word. t is dat je niet weet hoe groot die was..

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

mijn gyn had het over dat het wel 6-8 weken kon duren voordat ik voor het eerst ongesteld zou worden.

Ik hoop echt dat ik rond 16 sept, desnoods wat later ongesteld wordt, want daarna mogen we ook pas weer proberen, aangezien volgens hem de kans groot is, dat wanneer je direct de eerste cyclus zwanger raakt, dit weer mis gaat. Vind het trouwens fijn dat je met me meedenkt

En heeft het trouwens zin dan om te testen of je wit test? Want de test van woensdag ochtend was donkerder dan die van de middag daarvoor. logisch, ochtendurine is geconcentreerder, of zeg jij van nou testen heeft eigenlijk geen zin? Ik bedoel: ik voel ook wel aan mijn lijf dat er nog hcg inzit (echt heel vervelend) heb zere borsten, aders op mijn borsten en nog steeds korstjes in mijn neus en vaak een bloedneus :$ Echt zwangerschapskwaaltjes voor mij en daar baal ik echt van.

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    tja wat je kunt doen, is af en toe een test om te kijken of t hcg je lijf uit is. En wat is de rede als je nu weer zwanger zou worden dat de kans groot is dat het weer mis gaat dan?

4. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

dit vind ik ook een rare uitleg van je arts hoor. Zoals ik het weet en mijn gyn het me uitgelegd heeft zit het zo:

Eitjes heb je altijd in beide eierstokken, op elk moment van de cyclus. Er is altijd 1 kant waar er 1 of meerdere eitjes doorgroeien tot je eisprong. De eitjes die niet gesprongen zijn blijven dan ook klein.

ik vind het heel vreemd dat dit een eitje nog van voor de zwangerschap zou zijn. Een zwangerschap voorkomt de groei van nieuwe eitjes. Volgens mij zal dit dus een nieuw eitje zijn die klaar zit.

Ter info: Bij een controle van mijn eierstokken had ik een eitje van 16mm die zou springen. uiteindelijk heeft het nog 5 dagen geduurd eer ik mijn eisprong had. Op het beeldscherm kon je duidelijk zien dat het eitje veel groter was dan alle andere eitjes. In de andere eierstok zaten ook allemaal eitjes maar die waren even groot (maar te klein om te springen). Vreemd dat je arts niet wou zeggen hoe groot je eitje was. Kan je hem niet opbellen om te vragen hoe groot het juist was?

5. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Wat een onzin dat je arts dit verteld! Je bent juist extra vruchtbaar na een miskraam. Het enige wat mijn gyn me heeft gezegd is dat de eerste maand na een curretage je bmslijmvlies te dun zou kunnen zijn en er daardoor geen innesteling zou kunnen plaatsvinden. Maar dit heeft niets te maken met een mogelijke miskraam, er komt gewoon geen zwangerschap tot stand.

6. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij eiblaasjes idd beginnende eitjes.. ;)

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

De reden dat ik deze maand moet overslaan is omdat doordat het volgens hem beter is dat alles weer netjes op nieuw moet "opstarten" , doordat er een mk heeft plaatsgevonden is het evenwicht in je cyclus verstoord geraakt, waardoor de kans groter is op een nieuwe mk de eerste maand. Vandaar dus dat hij adviseerd om een menstruatie af te wachten.

Ook leek het hem psychisch beter voor mij, en vond dat ik de tijd moet nemen om het verdriet een plaats te geven. Toen ik zei dat ik voor mijn gevoel daar geen tijd voor had (ben al ruim 38) vond hij het alsnog beter om even te wachten, al is de keus aan ons natuurlijk, het was puur zijn advies.

toen ik vroeg of het met de termijn bepaling te maken had zei hij van nee, met de echo kunnen ze prima rekenen, dat was he dus niet.

Morgen wil ik testen, kijken of ik nu op wit sta.

8. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ben benieuwd dan morgen naar je test. Ik mocht na mijn vmk gewoon weer meteen door. Maar jij hebt een curettage gehad, ik weet niet hoe dan de ''regeltjes'' zijn.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Duim maar dat ie nu op wit gaat ;) En ik ga er vanuit dat het eitje wat hij zag een nieuwe was, dus dat ik over een week of 2,5 weer de eerste menstruatie heb (lf is hier zo'n 10 dagen)

10. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    10 dagen, is dat altijd zo? heb je vaker een vmk,mk,ma gehad?
    Hoe lang ben je al bezig?

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee is niet altijd zo, ik heb eerst een mk gehad met 8 weken, daarna mijn zoon, op de 8e dag bevrucht

Daarna vermoedelijk een vmk, maar dat is niet zeker, had niet getest, maar werd ruim een week te laat ongesteld met stolsels en heel veel pijn.

toen mijn dochter geboren na 5 jaar proberen, spontaan zwanger bij haar bevrucht op dag 20.

Een 14 mnd na haar geboorte een vmk met 4,5 week, waarna ik 6 weken later positief testte voor mijn zoon. bevrucht op dag 16

Hierna na 13 mnd weer zwanger van de laatste, waarvan bij 12 weken kindje overleden is en opgewekt met cytotec met 13.3, dat is dus op 16 aug van dit jaar geweest...... Wat een verhaal he? Deze zwangerschap was de bevruchting op dag 14

Geen touw aan vast te knopen dus ;)

Deel Deze Pagina