hey, ik heb een vraagje! Ik heb een bloedtest ondergaan en daaruit bleek dat ik alles gewoon mocht eten! Mag ik dan ook een eitje eten? Een gewoon paardenoog? want daarbij is de dooier wel nog lopend!! Iemand die mij kan helpen? Groetjes
Ben dan benieuwd wat voor een bloedtest ze hebben gedaan, ik weet dat als je al een keer in contact bent gekomen met toxoplasmose dat je kind dan automatisch antistoffen mee krijgt. Maar dat je alles mag eten??? Nooit van gehoord! En met een paardenoog bedoel je denk ik een spiegelei?
ja, een spiegelei! De gyne heeft gezegd dat ik niet moet opletten met wat ik eet! Maar nu weet ik niet goed wat of hoe. Gehakt en prepare mag ik eten! Maar van een ei heeft hij niets gezegd.
Nou ik zou niet weten waarom hij dat gezegd heeft, misschien bedoelt hij dat je er niet te obsessief mee bezig moet zijn met wat je eet? Volgens mij kan je nl. geen antistoffen hebben tegen listeria dus blijft die bacterie schadelijk voor je kindje. Hetzelfde verhaal met Samonella. Ik zou iig persoonlijk niet naar dit advies luisteren, er word niet voor niks gewaarschuwd door andere gyns, en er zijn genoeg wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan.
Ik vind het ook een beetje vreemde uitspraak van de gyn. Er wordt wel vaak gezegd dat je er niet te krampachtig mee om moet gaan, een eitje op z'n tijd of eens een broodje met leverpastei moet kunnen. Maar er zijn wel degelijk dingen die echt schadelijk kunnen zijn. Daar kunnen jouw bloeduitslagen niets aan veranderen. De listeriabacterie kan b.v. een infectie veroorzaken die tot een miskraam of doodgeboorte kan leiden. Mij lijkt dat geen enkele gyn dus aan kan raden om rauwmelkse kazen of rood (halfdoorbakken) vlees te eten. Ik zou aanraden bepaalde dingen écht niet te eten en voor de rest gewoon een beetje opletten. Hier een site waar meer info staat: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... art_id=846 Al vind ik sommige dingen hiervan ook wel een beetje overdreven Groetjes Noralien
ik ben ook steeds achter informatie aan over zacht gekookte eieren, wat ik wist is dat de samonnella als het aanwezig is, aan de schil zit en niet in het ei. ik kookte mijn ei, zo dat het wit allemaal hard is, het geel alleen aan de rand hard is, en het midden zacht. ik vond dit op i-net: http://forums.obgyn.net/vrouwengezondhe ... /0202.html
heb net toch maar eens het voedingscentrum gebeld, en gevraagd in hoeverre dit kwaad kon, ze zei dat het verstandig was om het ei helemaal door te koken omdat je door de zwangerschap een verminderde weerstand zou kunnen hebben en dus vatbaarder voor bacterieen. dit zou griepachtige verschijnselen kunnen geven wat voornamelijk heel vervelend is.ze heeft me gegarandeerd dat het absoluut geen kwaad voor de baby kan, ook niet na de bevalling. nou zit ik natuurlijk niet te wachten op de griep, dus vanaf nu laat ik die eitjes wel staan, ik heb er trouwens best wel veel gehad als ik terug denk en ben blij dat ik dan blijkbaar een goede weerstand heb.