anticonseptie ja of nee??? tips

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Krulletje87, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krulletje87

    Krulletje87 Fanatiek lid

    24 jan 2010
    2.404
    331
    83
    van alles...
    anticonseptie??
    ja of nee..

    k weet t eigenlijk zelf niet wat k moet doen..aan de ene kant denk ik van nee de andere kant ja

    waarom nee?:

    Ik heb mn hele leven al een verschrikkelijk cyclus gehad, deze wil ik kijken of t na de bevalling op orde komt, zonder pillen of iets dergelijks.. en gewoon de natuur laat gaan. k vind kinderen geweldig, ook een 4e hoef niet heel lang te duren voor mij.. net als bij mn andere kindjes zo'n 1,5 a 2 jr verschil vind ik erg leuk.

    waarom ja?:..
    een 4e zou ik echt nog wel willen, maar stel het is over 10 maanden al? t kan zomaar. bij mn schoonmoeder was dat ook het geval tussen de 2e en 3e. k zou dan t idee krijgen dat k niet zo van de kleine meer kan genieten.

    wie heeft er tips voor mij? misschien kan dat helpen bij mn beslissing.

    pff wat een beslissing zeg...
     
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.473
    3.149
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou dan kiezen voor een condoom tijdelijk - al is het maar het 1e jaar. En daarna maar kijken hoe het loopt.
    Dat heeft geen invloed op je cyclus verder en dan kun je dat gewoon afwachten, zonder dat je het risico loopt om zwanger te raken.
     
  3. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik sluit me bij Athina aan.
     
  4. Krulletje87

    Krulletje87 Fanatiek lid

    24 jan 2010
    2.404
    331
    83
    van alles...
    Ja dat hebben we ook wel overwogen, maar manlief vind dat ook niet prettig natuurlijk. t is wel een rot beslissing om te maken..zowiezo de eerste weken met condoom is wel beter gewoon t idee niet heel snel weer een kindje te krijgen. bedankt voor de tips
     
  5. Marijn

    Marijn Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Geef je borstvoeding? Dan zou je kunnen stellen dat je de eerste maanden redelijk beschermd bent, als je geen lange gaten tussen voedingen in hebt, heb je meestal geen eisprong. Helemaal safe is het niet, maar mijn gyn vertelde me dat je met 8 voedingen op een dag over het algemeen voor 95% beschermd bent. bij mij kwam mijn cyclus op gang toen de voedingen minder werden, toen ben ik ook gelijk zwanger geworden, waar we heel blij mee zijn. Er zit nu straks 1 jaar en 5 maanden tussen de 2 kindjes, dat vind ik prima!
     
  6. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ik zou daar niet op durven vertrouwen. Zelf kreeg ik mijn eerste menstruatie alweer toen mijn oudste pas 3 maanden oud was. Toen gaf ik nog volledig borstvoeding.

    Ik zeg: condooms. Persoonlijk vind ik het onzin dat die 'natuurlijk' niet prettig zijn voor je man. Ik ken zat mannen die daar geen enkel probleem mee hebben.
     
  7. Marijn

    Marijn Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    oh ja, vergeten erbij te zetten dat ik de eerste prille maanden condooms erbij heb gebruikt, wilden voorkomen dat, mocht er toch een eisprong zijn, ik zo snel alweer zwanger zou worden. Vanaf een maand of 5 hebben we de condooms gelaten voor wat ze zijn en het lot zijn werk laten doen.
     
  8. Alita

    Alita Niet meer actief

    cerazette is een hele lichte pil....
    condoom...

    tja en als je nu nog niet zwanger wilt worden toch iets gebruiken
     
  9. Ik gebruik ook geen pil, maar alleen condooms tot mijn eisprong en dat gaat al een jaar prima zo.
     
  10. Alita

    Alita Niet meer actief


    maar je tempt of gebruikt ovutesten?
     
  11. surf

    surf VIP lid

    21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    wij hebben bewust gekozen om tussen de kindjes door geen hormonale anticonceptie te gebruiken, zodat je cyclus gewoon 'natuurlijk' blijft. nu ook gebruiken we condooms, totdat we voor de 3e gaan volgende maand. zo heb je geen gedoe van ontpillen en kan je de keus van wanneer beginnen voor een vierde nog even uitstellen.
    toen ik nog geen cyclus had en volledige bv gaf hebben we overigens niets gebruikt, maar dat geeft natuurlijk geen garanties, het had zomaar kunnen zijn dat ik toch zwanger was geworden al, maar dan was het kindje ook al zeker welkom geweest... sinds ik weer ongie ben geworden 2 maanden terug gebruiken we wel een jasje.
     
  12. Krulletje87

    Krulletje87 Fanatiek lid

    24 jan 2010
    2.404
    331
    83
    van alles...
    dank jullie voor reactie's:D

    condooms lijkt me dan idd t beste;)
    malief zei nog vanavond.. zolang je bv geeft doen we niks.. mocht t wel raak zijn dan vergaat de wereld ook weer niet... dat is ook zo natuurlijk.. tis wel pittig..maar welkom altijd dan;)

    maar voorlopig dan even condooms de eerste tijd..
     
  13. Ik temp, maar niet meer elke maand. Mijn cyclus is zo stipt. Elke maand 26 dagen dus vanaf dag 17 ofzo kunnen bij ons de condooms in de kast blijven. Dus het merendeel van de tijd doe je het gewoon met condooms helaas.
     
  14. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Condooms vind vriend niet prettig, pil wil ik niet meer.
    Alternatief: Coitus interruptus oftewel voor het zingen de kerk uit.
    Werkt al twee jaar prima terwijl ik erg vruchtbaar ben/was.
    Met de aantekening dat als het mis gaat het kindje welkom is.
    Sinds een paar maanden zijn we actief voor hopelijk een 3e kindje.
    Dus hebben we ons zo goed kunnen helpen in de tussentijd.;)
     
  15. Alita

    Alita Niet meer actief


    pas maar op met bv want het is geen anticonceptie he;)
     
  16. Alita

    Alita Niet meer actief


    ja dan weet je het ;)
     
  17. Alita

    Alita Niet meer actief

    :D

    dan hebben jullie geluk gehad 2 jaar;)

    Succes met zwanger worden:D
     
  18. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Cerazette kan dan wel een lichte pil zijn, maar heeft gewoon dezelfde bijwerkingen als de normale pil. Hier uit zich dat in 0,0 libido.
    Wij hebben beide een hekel aan condooms. Daarom toch maar weer gekozen voor de pil. Nou, met dank aan Cerazette zouden condooms ook niet nodig zijn. ;) Dus misschien stappen we toch maar over op condooms. Of we nemen " de gok". Een tweede kindje is welkom en de eerste is nu al een half jaar.
     
  19. Alita

    Alita Niet meer actief


    ja maar ik heb ook niks gezegd over bijwerkingen:(

    Maar idd deze heeft genoeg bijwerkingen;)
    Ja als een tweede welkom is dan misschien gewoon stoppen:D
     
  20. Krulletje87

    Krulletje87 Fanatiek lid

    24 jan 2010
    2.404
    331
    83
    van alles...
    Ja idd, bijwerkingen van cerazette is ook niet alles, weet nog wel bij de erste dat de voeding erg hard terug liep, en zolang t nog goed gaat wil k dat zo houden.. maar dan erbij condooms of indderdaad voor t zinge de kerk uit;) dan kan er ook niet zomaar iets gebeuren, en zeker niet als mn cyclus niet altijd een eisprong heeft.. maar mocht t per ongeluk toch mis gaan, is het altijd welkom dat natuurlijk wel.. maar liever nu eerst deze 3 wat ouder;) als t kan de oudste 2 zowiezo naar school. en mirjam dan een jaar of 2, 2,5 dan kun je er toch weer meer van genieten..

    dus gewoon oppassen...eerst nog t vloeien maar stoppen watnd at is ook al drama.. hele dag niets en dan zo tege de avond begint t steeds te lopen.. bahbah..
     

Deel Deze Pagina