MMM voor 2e kindje: te doen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Juudje1501, 18 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Vraag aan vrouwen die voor een 2e (of meer) kindje opnieuw de mmm ingaan, met name icsi/ivf traject helemaal opnieuw zijn gaan doen: hoe hebben jullie het ervaren met al een kleintje thuis? Hoe is het logistiek gegaan? Bij (bijna) dagelijks voor echo hoe hebben jullie dat bijv opgelost met opvang van oudste kind(eren)?

Ik ben erg dankbaar dat mijn dochtertje er is!! Maar we hebben een wens voor een 2e.
    Ik wil (mn gezien mijn leeftijd) niet meer lang wachten! We hopen op een spontaan wonder, maar de afspraak voor intake in zkh staat al!

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik hoefde niet opnieuw het hele traject te doorlopen, we hebben 1 cryo terug laten plaatsen en die is blijven plakken. In totaal hoefden wij maar 3x naar het ziekenhuis: gesprek, echo, tp. Ik had het geluk dat ik maar 1x voor een echo hoefde, dat was dus goed te doen. We hebben onze zoon gewoon meegenomen, hij is zelfs meegeweest naar de tp. Hij was toen 10/11 maanden oud. Eén afspraak viel op een werkdag, mijn zoon was toen bij de gastouder. Misschien kun je proberen de afspraken in ieder geval zoveel mogelijk rondom de slaapjes van je kindje te plannen? Gaat je kindje naar de opvang oid?

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ook wij hebben na jaren MMM-ellende en helaas ook meerdere miskramen in februari onze hartenwens vervuld zien worden.

Op 24 februari gaan we weer naar Gent om te overleggen over onze cryos (hebben er nog 2). Ik zou zelf desnoods ook wel opnieuw de hele molen ingaan, maar weet niet of mijn man dat ziet zitten. Ik duim dat het gewoon niet nodig gaat zijn en dat een van onze eskimootjes bij ons thuis komt wonen.

4. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Helaas geen cryo's... dus wij wel weer hele traject

Kleintje meenemen? PPfff ik vond dat altijd zo pijnlijk en confronterend als ik in de wachtkamer zat en er een stel was die hun kindje had meegenomen.

Onze dochter gaat 1,5 dag naar creche. En 1-2 dagen naar oma's.
    Afspraken op een werkdag zijn dan makkelijker...

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Mijn schoonmoeder paste altijd op als ik naar het ziekenhuis moest. Ik nam onze meid nooit mee. Ik vond het niet praktisch en confronterend voor de anderen in de wachtkamer.

6. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wij zijn vorige week toevallig naar Gent geweest voor een intake. Ik heb mn dochter bij een vriendin gebracht en ze kan ook nog naar mn moeder of naar mn zus, maar als dat niet uitkomt ga ik haar toch meenemen. Al voorkom ik dat liever, want ik weet hoe pijnlijk het kan zijn. Nu was er ook een stel met een kindje en er staat een speeltafeltje, dus raar is het niet.

7. Kahlan83

Kahlan83 Bekend lid

24 jul 2013
    904
    0
    16
    Succes met alles weer! Wij zitten er nu weer middenin.
    Ik neem mijn dochtertje mee als het niet anders kan, maar ik probeer mijn afspraken wel te plannen op momenten dat ze bij de opvang is. Afspraken in het weekend gaat ze wel gewoon mee. Laatst had ik een afspraak op tweede kerstdag en toen zaten er alleen maar stellen in de wachtkamer met een kleine, dus dat was wel weer op een nieuwe manier gek :)

8. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Zeker als je oudste kindje nog zo jong is kun je ze makkelijk meenemen naar een echo (niet naar de punctie!) Ons zoontje was al drie en die wil dan echt alles weten en kan niet stilzitten dus das niet handig. Gelukkig is ons kdv vrij flexibel in de zin van dat ik hem kan brengen als ik een of twee dagen van te voren bel. In het weekend en bij de puncties bleef hij bij mijn broer logeren.
    Succes met alles!

9. mnr

mnr Niet meer actief

Wij zijn de mmm ingegaan toen onze dochter een jaar was. Had ik toen geweten dat het weer 2,5 jaar zou duren dan weet ik niet of ik het gedaan zou hebben.

Kliniek was ook ruim 100km rijden dus voor iedere echo/iui/punctie/tp waren we uren weg.
    Namen haar alleen mee als het echt niet anders kon.

10. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    En hoe hebben jullie emotioneel en lichamelijk ervaren? Zwaarder of juist minder zwaar?

@mnr: ook mijn angst dat het weer lang duurt! Oa gezien mijn leeftijd wil ik dus nu ook snel proberen voor een tweede. Ik hoop dat nu de oorzaak bekend is en we ervaring hebben welke manier beste werkte, dat het snel gaat, maar garantie is er niet natuurlijk helaas....

Ik zie er tegenop haar mee te nemen naar het ziekenhuis. Hopelijk is schoonmama flexibel ;)

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik vond het logistiek meestal niet eens heel erg ingewikkeld. Wij hadden een gastouder en ik schakelde haar ook vaak in voor als ik naar de kliniek moest. Maar een bezoekje naar de kliniek was voor mij 2.5 uur rijden, als er geen files stonden. En dat enkele reis. Ik nam zeer zelden onze oudste mee. Alleen als het echt niet anders kon.

Emotioneel vond ik het wel ontzettend zwaar om voor een tweede kindje te gaan. Op een andere manier zwaar dan dat ik voor een eerste kindje ging. Maar zeker niet minder zwaar.

12. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Voor ons eerste kind hebben we geen mmm nodig gehad, dus daar kan ik niks met elkaar vergelijken. Wel heb ik onwijs veel steun gehad door met hem te knuffelen en van hem te kunnen genieten tijdens moeilijke momenten.

13. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik herken dit heel erg. Ik mag echt niet klagen want het gaat heel gemakkelijk bij ons maar ik heb dit echt als veel pittiger ervaren. Misschien ook omdat voor ons de wens anders was dan voor we onze zoon kregen. De druk is er een beetje af en ik vond het lastig om weer in de juiste modus te komen, juist doordat we 'alleen' de cryo tp hadden.
    Ik wil niemand voor het hoofd stoten want ik besef heel goed wat een bonus een cryo is. Maar het voelde raar voor mij op een of andere manier.

Ik wens jullie heel veel succes!

Deel Deze Pagina