Scheurend gevoel bovenkant buik

Discussion in 'Zwangerschap' started by 2debaby, Nov 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2debaby

2debaby Actief lid

Feb 25, 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    De afgelopen dagen heb ik steeds een gevoel alsof m'n huid onderhuids uit elkaar aan het scheuren is wanneer ik loop en tassen draag (met een oaar boodschapjes, dus geen volle tassen). Ik ben 39 weken zwanger en verder op de gewone laatste loodjes kwaaltjes geen vreemde klachten, maar dit herken ik niet. Jullie wel?

Ik heb wel striae, van de vorige zwangerschap, maar er zijn deze zwangerschap aan de zijkant wel wat strepen bijgekomen (ik draag nu vrij breed).
    Sinds ik dat scheurende gevoel heb is er echter geen streep bijgekomen. Op de plaats waar het gevoel zit heb ik (nog) geen striae.

Ik snap dat dit geen kwaad kan voor de baby, maar ik vraag me af wat nu goed is om te doen voor mijzelf.
    Dus door blijven lopen of rustig houden en liever verplaatsen met de fiets en geen tassen dragen etc?
    Beweging is natuurlijk verder erg goed voor je lijf, maar dit voelt echt niet prettig. Ik heb steeds de neiging om met 2 handen de huid van m'n buik van de zijkant naar het midden te drukken om de pijn te verminderen.

Alle adviezen zijn welkom!

2. wwrr

wwrr Fanatiek lid

May 14, 2013
    1,280
    448
    83
    Ik heb dit ook af en toe, weet niet of het precies hetzelfde is, maar het voelt dat echt alsof mijn huid zo op spanning staat dat het gaat scheuren. Niet fijn, maar volgens mij valt het allemaal wel wat mee. Bij mij is het vooral rond mijn navel of meer naar de zijkant ter hoogte van de navel. Ik heb helaas geen tips voor je... :(

3. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

Feb 16, 2012
    2,037
    517
    113
    Ik heb hier al vroeg in de zwangerschap last van en idd niet zwaar tillen. Heeft te maken met de buikspieren die wijken. Bij zo vroeg omdat de zwangerschap redelijk snel op elkaar zijn. Ik heb er niet elke keer last van maar voel t wel met bijv mijn dochter af en toe tillen.
    Je zit in de eindfase dus gewoon rustig aan doen t kan geen kwaad voor de baby en volgens mij voor jezelf ook niet.

4. Searwen

Searwen Actief lid

Mar 22, 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk zijn dit je rechte buikspieren die splitsen. Na je zwangerschap hersteld dat maar heel langzaam, dus het is niet aan te raden te blijven sjouwen. Ook als je overeind komt (op bed/ uit een stoel etc) is het verstandig eerst te draaien, zodat je alleen je schuine buikspieren gebruikt.

Het nare van een gesplitste buikspier is dat je hem heel lang niet kunt gebruiken.

5. lilian79

lilian79 Bekend lid

Feb 28, 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Ooooo exact wat ik heb! Alleen voel ik hetere hele dag, onder mijn linkerborst, kan ook niet meer op m'n linkerzijde liggen want het doet verschrikkelijk zeer! Ik heb me laten vertellen dat de aanhechting van je buikspieren geïrriteerd raken vand e grote spanning en daar scheurtjes in komen.... Ik heb nog niets gevonden wat helpt helaas....

6. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

Apr 8, 2013
    3,456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Herken het ook. Vooral tijdens het lopen. Tillen doe ik zo min mogelijk. Blijf wel elke dag m'n rondje lopen want beweging is idd goed voor je, maar dat gevoel is idd zeker niet fijn. Heb er zelf ook geen oplossing voor, alleen wat meer rusten tijdens je loopje als dat kan.

7. 2debaby

2debaby Actief lid

Feb 25, 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties en de herkenning.
    Die wijkende buikspieren, daar heb ik eerder deze zwangerschap al last van gehad, maar dat zat lager (waarschijnlijk wijken ze nu dan verder oid). Nu voel ik het ook op een groter gebied, maar dat zal dan wellicht de aanhechting zijn en het verband met de andere spieren.
    Ik merk het bij het lopen, maar gisteren ook in huis met opruimen etc, dus als ik wat meer varieer in buigen strekken van m'n bovenlichaam.

Gisteren toch een heel stuk naar de speeltuin gelopen op slakkengang, dat was wel te doen. Verder toch maar een keer wat rustiger aan doen, afgelopen week heb ik ook iedere dag visite gehad, daarnaast iedere dag nog op pad geweest (winkelen, boodschappen, kind van crèche halen, zelf op visite en daarnaast nog wassen/ophangen/vouwen/strijken en de babykamer afmaken).
    Misschien krijg ik eindelijk wat rust in m'n kont en maak ik tijd voor zaken als het geboortekaartje en fotoboeken van de oudste.
    Had echt gedacht daar uitgebreid de tijd voor te hebben tijdens m'n verlof.... Niet dus :)

Share This Page