Menstruatie

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Wen82, Jan 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wen82

Wen82 Lid

Jul 19, 2012
    14
    0
    1
    Zuid-Holland
    In juli heb ik door een missed abortion een curettage gehad, het heeft nog enige tijd geduurd voordat het HCG uit mijn bloed was verdwenen. We zitten nu in ronde 8 en mijn menstruatie is nog steeds niet zoals het was, ik ben ruim een week ongesteld; donderdagavond 1 januari begonnen en zaterdag 10 januari was het eindelijk over. Voor mijn miskraam was dit hooguit 4 dagen. Is het verstandig om hiermee nog eens naar de huisarts/gyn te gaan? Mijn baarmoeder was bij de laatste controle (september) 'schoon', dus geen resten meer van de zwangerschap. En kan je als je zolang ongesteld bent wel zwanger worden?

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemiddag,

Een menstruatie na een zwangerschap, ook al is het geƫindigd in een miskraam, kan anders zijn dan voorheen. Het kan onregelmatiger zijn, maar het kan ook meer bloedverlies geven tijdens de menstruatie. Het komt vaker voor, maar als je het niet vertrouwt dan zou ik je zeker adviseren langs de huisarts te gaan. Ondanks dat de menstruatie lang duurt, begint je nieuwe cyclus weer op de 1e dag als je ongesteld wordt en ook de hormonenconcentraties veranderen weer en zorgen dat er een eitje gaat rijpen voor de eisprong. Zwanger raken kan dus, zolang er een eisprong is. Heb je symptomen die wijzen op een eisprong? Succes!

Groetjes Monique

3. Wen82

Wen82 Lid

Jul 19, 2012
    14
    0
    1
    Zuid-Holland
    Bedankt voor je reactie, ik gebruik ov-testen sinds oktober en iedere maand zijn deze positief. T zwanger worden zelf wil alleen niet lukken. Na mijn 1ste zwangerschap was m'n menstruatie weer vrij snel als voorheen, nu duurt t erg lang.

Groet Wen

Share This Page