eiwit in urine na bevalling

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Bente, Feb 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bente

Bente Lid

Jul 24, 2006
    35
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik heb 2 vragen:
    1. ik ben vorige week dinsdag 11-2 bevallen van een dochter en ik heb in verband met kans op zwangerschapsvergiftiging 2 dagen in het ziekenhuis moeten blijven. Voor de bevalling had ik hoge bloeddruk; ik ben ingeleid en na de bevalling waren bloedwaardes (lever en nieren) niet optimaal. Vandaar dat ik in ziekenhuis moest blijven. Donderdag 15-2 ben ik met ontslag gegaan omdat de bloedwaardes ok waren. Vandaag, een dikke week na ontslag, belt de assistente van de gyn. om te vragen of ik klachten heb omdat er nog een spoortje eiwit in de urine zat (getest do 15-2). Ik vroeg na welke klachten ze bedoelde en ze zei: pijn bij plassen, weinig en vaak plassen. Ik heb deze klachten niet maar ik heb wel nog last van wat pijn in mijn onderbuik (met name bij bewegen, dus niet zozeer in rust). Deze klachten hebben volgens mij te maken met de bevalling zelf en dat nog alles moet herstellen (baarmoeder etc). Klopt dit of hoort 'pijn'/gevoel in onderbuik ook bij symptomen dat ik eiwit in urine heb. Ik ben na het telefoontje een beetje onzeker. Ik hoop dat je mijn verhaal snapt. Ik voel me trouwens prima over het algemeen!

2. gisteren is het navelstrengetje afgevallen en het ziet er nog wat pusserig uit en het ruikt ook nog wat; hoe kan ik het de komende dagen het beste behandelen? Wel of geen gaasje, wel of geen alcohol. Het is nu weekend en ik kan het consultatie buro niet meer bellen, vandaar dat ik de vraag hier stel.

Ik zie wel een antwoord,
    alvast heel erg bedankt!

Trotste mamma Bente

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Bente,

gefeliciteerd met je dochter!
    Je gynaecoloog zit waarschijnlijk te denken aan een blaasontsteking en omdat je net bent bevallen kunnen de klachten heel anders verlopen. Ik wil je daarom ook aanraden toch even een plasje bij de huisarts te brengen.

Mooi dat het naveltje is afgevallen, het kan inderdaad nog napussen en best wel stinken. Het beste is het met schoon water te reinigen en het te laten drogen aan de lucht. Dus laat je dochterje maar af en toe lekker in haar blote buik na het badje.

Groetjes Imke

Share This Page