eiwit in urine- zwangerschapsvergiftiging?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tweeling, 20 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik ben 18w 2d zwanger
    ik heb 1+ eiwit in mijn urine
    heb regelmatig erge hoofdpijn
    geen hoge bloeddruk
    geen vocht dat ik vasthoud
    maagpijn

Nu is mijn vraag moet ik mij zorgen maken want ik word van de HA naar de VK gestuurd en andersom.
    ik klaag al 4 weken over maagpijn en hoofdpijn maar niemand reageerd erop! wat moet ik doen want maak me echt erge zorgen!

2. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Naar het ziekenhuis bellen met deze klachten. WEL op het moment dat je ze hebt. Desnoods vraag je naar een verwijzing naar de Gyneacoloog?

Ik wil je niet bang maken. Maar bij mijn eerste meisje had ik het HELPP syndroom. Wordt nu zaterdag ingeleidt vanwege een aankomende tweede keer.

Ik vindt dat je met zulke klachten doorverwezen moet worden. In het ziekenhuis is alles aanwezig voor bloedprikken + CTG en dergelijke.

succes! laat je ook even weten hoe het is afgelopen? x Joelle.

3. elasMIEKje

elasMIEKje Actief lid

14 feb 2006
    152
    0
    0
    echt naar het ziekenhuis bellen hoor, het hoeft niets ernstigs te zijn maar als dat het wel is vergeef je het jezelf nooit meer als je nu niet belt!

liefs,
    Miek

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

1+ eiwit is een spoortje eiwit, niks aan de hand want dat komt waarschijnlijk door je afscheiding! Ik heb altijd 1+ eiwit in mijn urine en mijn gyn zei dat dit zo weinig was dat het niets voorstelde. Ook komt zwangerschapsvergiftiging niet voor, voor 20 weken zwangerschap. Je hebt geen hoge bloeddruk en dat is ook goed nieuws. Hoofdpijn en maagpijn kunnen gewone zwangerschapsklachten zijn, maar je kunt er zeker een arts naar laten kijken. Maar laat je angst voor zwangerschapsvergiftiging maar even varen zolang je geen hoge bloeddruk hebt en niet meer eiwitten, is er niets aan de hand!

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    zolang je geen hoge bloeddruk hebt is mij verteld dat het goed is, ik heb het ook de hele zwangerschap (is blijkbaar normaal bij mij) wel houd ik heel veel vocht (*nu al*) vast maar heb geen hoofdpijn..

Ik zou het zoiezo in de gaten houden dat kan nooit geen kwaad!

6. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    na ben bij de VK geweest!
    de kleine maakt het goed! en het eiwit wat weg, waarschijnlijk van de afscheiding.

waarschijnlijk is de hoofdpijn een zwangerschapskwaal wat met 1 of 2 paracetamols 3 x per dag om de 6 uur verholpen mag worden
    de buikpijn zouden wel eens harde buiken kunnen zijn...
    ik dacht dat dit nog niet kon maar volgens de Vk kon dit best.

Dus meer rusten en gaan genieten!

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Sorry vlinder, even een kleine correctie...
    Ook zonder een hoge bloeddruk kan je dus WEL een zwangerschapsvergiftiging hebben. (Helaas!)

En je kan altijd verzoeken voor een uitgebreid bloedonderzoek. Hier hetzelfde verhaal als bij tweemeisjes, bij de eerste HELLP gehad, en bij de tweede ging ik richting pre-eclampsie maar gelukkig wilde de kleine er zelf al uit.

En als je urine afgeeft, let er dan op dat je gewassen plas geeft! (eerst beetje plassen, dan even met watje poetsen, dan in potje plassen, en het laatste gedeelte uitplassen in de pot) Dan heb je minder kans op valse eiwitten door de afscheiding.

8. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    @ tweeling; ik ben even ver als jij en heb precies dezelfde klachten en volgens mijn VK is er niks aan de hand... Hoort erbij... Soms ben ik ook bang.. Stel is er meer aan de hand... Maar me bloeddruk is ook prima, houd ook geen vocht vast, maar toch ben ik bang, want ik hoor vaker van anderen dat het niet goed is en dat ik moet uitkijken (mensen kunnen je soms heel bang maken, terwijl ze het wel goed bedoelen)...

Gr Jeanney

9. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik heb vanaf 8 weken elke controle (2 weken soms 1 week) urine in moeten leveren om na te laten kijken op zwangerschapsvergiftiging (ivm veel te hoge bloeddruk). Ik zei ook al tegen de gyn maar voor 20 weken kun je dat toch niet krijgen. En volgens haar kan dat dus wel!

10. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    bedankt voor jullie antwoorden!

of het nu wel of niet voorkomt voor de 20 weken ik ga daar zomaar niet vanuit, blijf altijd op mijn hoede ;)

jeanney5: vervelend zo bang zijn he! ben nu wel iets meer gerust gesteld vanwege de laatste controle...hopelijk jij ook!

Deel Deze Pagina