Ik heb een vraag voor een vriendin van mij. Ze is nu ong. 6,5 maanden zwanger. En kreeg laatste dagen heel erg buikpijn en rugpijn... ook plaste ze bloed en had ze last van een brandende muts. Zelf dacht ze dat het een blaasontsteking was, maar dat was het uiteindelijk ook niet. Ze heeft in het ziekenhuis gelegen omdat ze het niet vertrouwde met het kindje.... maar alles was goed met de baby... Wat zou het dan wel kunnen zijn?!?!
Hoi SuuuS, een beetje een apart verhaal, want je zou inderdaad direct een urinewegontsteking verwachten, blaas of hoger. Soms kan het zijn dat de urinebuis geirriteerd is als het kindje er tegeaan ligt te wringen en dan kan er door de irritatie een scheurtje ontstaan wat dan bloed, maar daar krijg je eignelijk niet zo'n pijn van. Misschien dat het toevallig tegelijkertijd met de periode van harde buiken door de groeispurt van de baby kwam. Heeft ze geen schimmelinfectie? Als ze maar in het ziekenhuis hebben gezegd dat het voor nu goed is, geen zorgen, maar ik kan er dus ook geen duidelijke oorzaak voor verzinnen. Groetjes Brigitte
Ze denken dat het de draai is geweest... 2 dagen voordat ze zo'n pijn kreeg lag ze nog met dr hoofd omhoog. En toen ze in het ziekenhuis een echo maakte lag ze met dr hoofdje naar beneden. Ze was daar 29 weken, dus op zich wel redelijk vroeg. Maar waarschijnlijk is het de draai geweest en heeft ze ergens flink tegenaan zitten schoppen.