Eiwit in urine

Discussion in 'Gezondheid' started by Donna78, Dec 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Donna78

Donna78 Lid

Sep 12, 2008
    33
    0
    0
    Omdat ik veel last heb van misselijkheid en pijn rechts achter in mijn rug, is mijn urine gecheckt op eiwitten. Dat was goed zei de huisarts, slechts een klein spoortje. Bloeddruk was goed. 120-80, dat is ie al de hele zwangerschap.
    Vind het toch raar, in je urine horen toch geen eiwitten te zitten?
    En is er altijd eiwit in je urine aanwezig bij zwangerschapsvergifitging? Moet ik me nog toch zorgen maken? de HA denkt dat mijn klachten te maken hebben met galstenen.

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Je kunt ook een klein beetje eiwit in je urine hebben van bv. afscheiding. Als je dokter zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken zou ik dat voorlopig ook nog maar even niet doen.

Succes!

3. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,817
    4,057
    113
    Een klein spoortje kan geen kwaad. Ik had een hoge bloeddruk met een klein spoortje eiwit en dat kon ook geen kwaad.
    Kan inderdaad ook door afscheiding komen als je niet eerst goed hebt gewassen daaronder.

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik had altijd een spoortje eiwit in mijn urine, is geen probleem want komt van de afscheiding. En je bloeddruk is prachtig, dus je hebt echt geen zwangerschapsvergiftiging. Sterkte, ik hoop dat de pijn en misselijkheid snel afneemt (weet je wat helpt? bevallen :D )

5. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    je mag idd een spoortje eiwit in de urine hebben.
    Dus dat is niet meteen een zwangerschapsvergiftiging, je kan het krijgen door afscheiding (om dit zover mogelijk te beperken is om gewassen plas te gebruiken, dit is beetje plassen, dan schoonmaken met een nat watje, dan plassen in het bekertje/over het staafje, en de rest uitplassen in de pot.)
    Ook kunnen er eiwitten in zitten door een ontsteking.

Als je je echt zorgen blijft maken, vraag dan om een bloedonderzoek.

6. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Vorige zwangerschap toen de vk eiwit in mn urine aantrof... terwijl me bloeddruk goed was, werd ik door haar doorverwezen naar de huisarts om te laten testen op blaasontsteking...

Heeft de ha je hier toevallig ook gelijk op getest... want misselijkheid en pijn in de rug kunnen dus ook voorkomen bij een urineweginfectie....

anders zou ik het gewoon nog ff laten checken voor de zekerheid!

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

bij mij was het inderdaad blaasontsteking. maar als het zo weinig hebt en je geen klachten hebt gaat het waarschijnlijk vanzelf over mocht het dat zijn.

8. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Een spoortje eiwit kan inderdaad geen kwaad.

Maar wat ik wel even wil ontkrachten is dat je geen zwangerschapsvergiftiging zou kunnen hebben als je bloeddruk goed is. Ik ben het bewijs geweest, ik ging ineens heel veel vocht vasthouden, in twee weken tijd 12 kilo. Mijn bloedwaarden en urine waren inderdaad niet goed toen en ik ben ook ingeleid bij mijn vorige zwangerschap.

Galstenen komen inderdaad veel voor bij zwangere vrouwen of vrouwen die net moeder zijn. Heeft met vrouwelijke hormonen te maken. Mijn galblaas is een klein halfjaar na de bevalling verwijderd. Ik zou wel een echo vragen als ik jou was, want van galstenen kun je flink ziek worden. Koliekpijnen en als je galwegen gaan verstoppen door wandelende steentjes kun je ook ontstekingen aan je lever en alvleesklier krijgen.

Succes!

9. Aukje1976

Aukje1976 Lid

Mar 15, 2008
    32
    0
    0
    Hai Donna,

Klinkt idd wel als galstenen. Maar dat wil niet zeggen dat ze het daar zo maar bij moeten laten. Mijn voorgangster hierboven heeft het heel duidelijk uitgelegd. Je kunt van galstenen nare complicaties krijgen, als je er te lang mee doorloopt. Ikzelf heb in mijn zwangerschap een alvleesklierontsteking gehad en ben er bijna aan onderdoor gegaan. Heb een maand in het ziekenhuis gelegen en moest bijna een jaar herstellen.

Maar goed.......het is zeer zeldzaam hoor, niet dat je direct in de hoogste boom moet zitten, maar ik vind het zeker een goede tip om eens een echo van je bovenbuik te laten maken. En bij bloedonderzoek ook even je amylase en leverfuncties te laten testen.

Share This Page