Héél donkerbruinverlies

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Isabellek, Jun 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isabellek

Isabellek Lid

Jan 2, 2009
    13
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Hallo

Op 24 februari heb ik een vroege miskraam gehad, zonder curretage.
    Sinds die dag zijn we terug aan het proberen om opnieuw zwanger te geraken maar het lukt helaas niet.
    Sinds de miskraam ben ik echt wel beginnen sukkelen met mijn menstruatie en ben ik altijd onregelmatig. (tss de 29 en 34 dagen) dus weet ik niet echt wanneer mijn eisprong is.
    Nu heb ik sinds vorige zaterdag echt donkerbruin, bijna zwart bruinverlies. Is dit normaal? Vriendinnen van mij zeggen dat het mss toch nog nodig is voor mij om een curretage te laten doen want dat zo donker bruinverlies niet normaal is. Ook ben ik al een aantal weken verschrikkelijk moe. Ik neem omnibionta maar dat helpt niks om mij een beetje meer energie te geven, en iets anders van vitaminepillen mag je niet nemen..

Alvast bedankt voor je reactie
    Groetjes

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Wat vervelend voor je zeg!
    Donker bruin/zwart bloedverlies wijst op oud bloed. DIt betekent niet dat je baarmoeder niet helemaal schoon was na de miskraam
    Je ziet vaker dat je cyclus na een miskraam (ook na een bevalling) ontregeld is, het duurt soms wel een jaar voordat het weer is zoals je gewend bent. Wat je kan doen is bij je huisarts vragen voor een medicijn dat je cyclus reguleert. Dit gebruik je 1 week, een soort van schoonmaak van de baarmoeder. Je kan daarna gewoon weer verder gaan met proberen zwanger te worden.
    Geef de moed niet op je eisprong is ong 14 dgn voor je menstruatie dus je weet ong wanneer deze is...

Imke

Share This Page