Gister bij de vk bleek dat kleintje nog niet is ingedaald.. Nu kan ik een hele preek gaan houden tegen mn buik, maar ja.. als eigenwijsje er niet naar wil luisteren.... Zijn er meer meiden die tegen t einde lopen / liepen en de kleine de bordjes "uitgang" nog niet ontdekt had? Ik zal maandag bij de gyn ook eens ff vragen wat hun beleid is, mochten de vliezen breken.. En wat er binnenin gebeurd, als de weeën beginnen.. Drukken die de baby dan de goede kant op?
Zei de verloskudige niet dat het ineens kan gebeuren? Dat je kleine dus met 39 weken ineens indaald en vast komt te zitten in je bekken??? IK heb hier ook geen verstand van hoor, denk gwn even hardop Ik ben nu 34 weken en bij mij was met ong 31 weken al ingedaald en met 33 weken al in mijn bekken (nog niet vast) Hopelijk komt het alsnog goed meid, wat een eigenwijsjes zijn t soms he daarbinnen Hopelijk krijg je snel reacties van meiden die er meer van weten of ervaring mee hebben!
met weeen daalt je kleintje naar mijn weten verder in ... en als je vliezen breken plat op de grond gaan liggen en wachten op hulp, en als er geen hulp komt.. sterkte haha sorry nee als je vliezen breken als je kindje nog niet is ingedaalt moet je even plat gaan liggen en je vk bellen.
idd hoeft nog echtn iet hoor. ons meisje was met 40 wk nog niet ingedaald en toch braken de vliezen. nu wasi k wel zon doos die dus doorliep want hier hadden ze dat niet verteld dus madma lag scheef en was wat lastiger haar eruit te krijgen en ze had erna een bult op de koppie net als met zuignap zeg maar. dus geen paniek maar gewoon gaan liggen als je vleizen breken. de kleine hoeft niet ingedaald te zijn voor de bevalling begint. nu denken de mesten vk dan wel dat het nog ff duurt maar hoeft dus niet. ik was de dag ervoor dus ook gewoon nog op controle geweest en ze zeiden dat hetn og wel ff kon duren omdat ze niet was ingedaald nou niet dus hihii.
Idd je kleine kan tijdens de bevalling nog indalen. Als je vliezen breken moet je idd gaan liggen, dit ivm dat de navelstreng naar beneden kan zakken en eventueel om het nekje van je kind kan komen te zitten.
hey meid ik ben vandaag 39 weken en 2 dagen ver en ook bij mij is de kleine nog niet ingedaald hij zit er blijkbaar nog te goed en zoals anderen al zeiden; als je water breekt, gewoon gaan liggen en je vk of gyn bellen xxx
Heej ladies bedankt voor jullie antwoorden! Die stellen em wel wat gerust.. De instructie van gaan liggen bij vliezen-breuk had ik al wel gekregen.. Maar ga er maar vanuit dat dat mij niet overkomt.. ( 10%kans van wel..ok is groter dan winnen van de jackpot..)
Hier ook 1tje die nog niet ingedaalt is. Mijn eerste was 4dagen voor de bevalling nog niet ingedaalt en daalde pas in toen mijn vliezen braken en later weeën kreeg (wat wel een hele dag geduurt heeft). Typisch, mijn vk vertelde van de week dat het liggen bij het breken van de vliezen tegenwoorden niet meer nodig is omdat op het moment dat de vliezen breken zakt de kleine al meteen naar beneden en heeft het weinig zin om daarna nog te gaan liggen. Wel vertelde ze dat ik zoiezo moet bellen als ze gebroken zijn om te kijken/voelen naar de beeb o.i.d.