Hallo Dames Ik heb een beetje een persoonlijke vraag hihihi ben zwanger van een tweeling... Nu heb ik de laatste tijd heel vaak dat mn Vagina aan de buitenkant heel erg gevoelig is tegen het zeer doen aan eigenlijk. als ik op een stoel zit gaat het wel maar zo gauw ik ga staan is het net of er ineens tig kilo aan mn lippen(sorry voor dit verhaal) gaat hangen en doet het zeer.. weet dat er meer bloed in zit nu vanwege de zwangerschap.. maar het is dus echt niet fijn het drukt gewoon naar beneden toe. alles is ook opgezet dan. als ik er dan aankom doet het niet zeer ofzo is echt alleen die druk en zwaar gevoel... weten jullie of dit erg is? alvast bedankt groetjes silvia
Hoi sylvia, Waarschijnlijk komt het doordat je bekkenbodem nu wat meer word belast dan met een kindje! je baarmoeder is zwaarder en groter en is doordat je al eens zwanger bent geweest ook slapper. Hierdoor is soms de vocht toevoer en afvoer niet optimaal waardoor je als je tegen druk krijgt geen pijn voelt maar als die druk wegvalt het gevoelig is. Heb je er al eens naar gekeken? Soms kan ook een spatader in je schaamlippen de boosdoender zijn van de klachten, laat evt je gynaecoloog even kijken voor de zekerheid, tegen druk geven helpt vaak. Dikke maandverband in!. Imke