overtijd en inleiden

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by lydian, Jun 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lydian

lydian Niet meer actief

Hallo

Ik word volgende week ingeleid en ik zie er zo tegen op (41 weken ben ik dan) heb bij de eerste een hele goede bevalling gehad maar ben erg bang voor wat er allemaal kan gebeuren.
    Ook ligt dit kindje als sterrenkijker is dit een probleem? Stel dat het niet draait wat zijn dan de gevolgen voor mij en het kindje?
    Ik ben erg bang voor complicaties of dat mijn kindje of ik kom te overlijden.
    Heeft u tips om de laatste paar dagen door te komen?
    Alvast bedankt..

Groet

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Een sterrenkijker is in principe geen ligging die erg hoeft te zijn. zeker bij een tweede niet. Het hoofdje daalt met een iets grotere omvang in, in het bekken. Dit betekent niet perse dat hij met de bevalling ook nog zo ligt hoor. Zo wel, je kan er wat eerder persdrang van krijgen omdat er meer druk is op het rectum. Dit terwijl je nog geen volledige ontsluiting hebt. Dat kan dan vervelend zijn omdat je nog niet mee mag persen. Als de ligging wel belemmerend is zal je dit merken tijdens de ontsluiting of uitdrijving, maar vaak is het geen enkel probleem. Ik zou ook niet bang zijn dat je kindje hierdoor komt te overlijden. Je hebt een goede bevalling al eerder gehad, wat maakt dat je echt maar een kleine kans op complicaties hebt. Probeer daar wat meer op te vertrouwen.

Groeten Evelien

Share This Page