hoe slapen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Ivka76, Jul 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ivka76

Ivka76 Actief lid

Mar 10, 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    Hallo verloskundige,

Ik ben nu bijna 37,5 weken zwanger en heb twee vragen:

In mijn slaap draai ik regelmatig onbewust van mijn zij naar mijn rug, maar nu heb ik al op diverse plaatsen gelezen dat op je rug liggen helemaal niet zo goed is, omdat je dan een belangrijke ader zou afsluiten door het gewicht van de baarmoeder, waardoor de bloedtoevoer naar de baarmoeder vermindert. Hoe erg is het als je toch af en toe op je rug ligt?

Mijn andere vraag is:
    Ik merk dat de baby regelmatig (bijna dagelijks) de hik heeft in mijn buik, door zachte ritmische schokjes onderin. Meestal is dit na een paar minuutjes weer over, maar ik vraag me toch af of dit niet wat vaak is om de hik te hebben. Slikt hij/ zij misschien niet goed?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groeten,
    Ivka

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi ivka,

Het is geen probleem om op je rug te liggen op het moment dat het niet prettig is voor je kindje is het voor jou ook niet prettig en dan draai je automatisch weer om.
    baby's hebben inderdaad vaak de hik soms wel een uur! Dit kan geen kwaad en heeft met de ontwikkeling van het middenrif te maken. Geen zorgen.

Imke

Share This Page