Beste verloskundigen, 5 weken geleden ben ik bevallen van een prachtige zoon. Tijdens de bevalling ben ik ingeknipt en uiteraard daarna gehecht. Omdat het een zware bevalling was, heb ik niet veel meegekregen van de paar uur daarna... (gelukkig weet ik nog wel dat ik al die tijd een prachtig mannetje op mijn buik had liggen! ) Maar daardoor weet ik dus niet zo goed wat mijn verloskundige gedaan heeft qua hechtingen! Ik was ervan uit gegaan dat het allemaal oplosbare waren, maar vrijdagavond en gisteren vond ik bij het afvegen ineens paarse draadjes met knoopjes op het wc-papiertje! (Ben verpleegkundige, dus weet uit ervaring dat dit hechtingen zijn) Is dit normaal? Zitten er hiervan nog meer vanbinnen? Want aan de buitenkant zie ik niets. Vind het vooral vreemd dat ik er niets vanaf wist dat ze 'ergens' zaten, maar vind het nog vreemder dat ze er nu, na 5 weken pas uitkomen! Weten jullie hier meer over? Ben afgelopen vrijdag al op nacontrole geweest, dus vandaar dat ik het hier even vraag. Kan ze natuurlijk wel even bellen, maar als het niets bijzonders is, hoef ik ze daar niet mee lastig te vallen! Ik wacht op jullie antwoord! Groetjes, Hen
Hoi hen, Gefeliciteerd met je zoon! De verliefdheid spat van mijn laptop! Heerlijk! Inwendig worden altijd dikkere draadjes (paars) gebruikt dit komt omdat het voor de vaginawand en de spierlaag langer duurt voordat het is 'genezen'. Ong 6 wkn staat hiervoor. Sommige lichamen lossen de hechting op en anderen stoten het af en dan komt het naar buiten. Dit is geen probleem! Het is dus mogelijk dat je er nog meer tegenkomt. Geen zorgen! Imke