Geen blaasonsteking, maar wat wel?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ster27, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Heb nu sinds gisteren pijn met plassen. Als ik naar het toilet ga dan lijkt het net of er van binnen met iets scherps ingeprikt wordt als het ware. Dacht dat ik vast weer blaasontsteking zou hebben, maar mij. Urine was vanochtend in het zkh helemaal schoon. Iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn?

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hmm, klinkt wel als een onsteking.

Kan het een schimmelinfectie zijn? Ik had een keer hetzelfde, dacht blaas en toen bleek het dat te zijn. Jeukt het?

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Nee, het jeukt niet en doet ook alleen pijn bij het plassen. Echt vreemd.

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb af en toe ook een blaasontsteking gevoel
    dan niet bij het plassen maar gewoon het stekende gevoel in mn blaas. vaak een paar dagen achter elkaar en dan is het weer over, moet dan ook vaak kleine beetjes plassen maar het is geen blaasontsteking want dit heb ik na laten kijken

echt raar...

5. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Als het prikken echt onderin is, zouden het ook indalingspijnen kunnen zijn. Ik heb dit ook regelmatig, net of ze met een mesje zitten te prikken. Kleine ligt nu goed, alleen als ze draait, dan krijg ik weer die scherpe messteekjes in mijn onderste.

6. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Ja, ik herken het wel een beetje. Urine ook al laten onderzoeken (compleet met kweek), maar er is niks gevonden. De vk zei me dat mijn kindje vrij laag ligt en dat ze waarschijnlijk gewoon vaak tegen m'n blaas drukt en schopt. Dat veroorzaakt behoorlijk wat irritatie, zonder dat het meteen ontstoken hoeft te raken. Maar leuk is het niet.

7. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Ik heb precies hetzelfde gehad en ook geen blaasontsteking. Ik had wel last van obstipatie en kon echt moeilijk naar de wc. Uiteindelijk heb ik hier iets voor gekregen en moest de pijn bij het plassen ook weg gaan. Alles staat nu wat meer onder druk en ik krijg ook regelmatig trappen in mijn blaas, dus ze vermoedde dat het daar mee te maken had. Na ruim twee weken was het helemaal over..

8. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Ja, obstipatie komt me ook bekend voor...:)
    Je kunt daarvoor inderdaad gewoon iets halen bij de apotheek, wat volledig veilig is voor zwangeren (ben de naam even kwijt, Mycosolvon ofzoiets?). Is een flesje met vloeibaar spul waarvan je 's ochtends een lepeltje bij het ontbijt neemt. Werkt goed.

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb dat ook weleens, ook buiten de zwangerschap om. Dan moet ik vooral geen kracht zetten bij het plassen want dan gaat het steken.
    Maar wat het is? Gaat vaak vanzelf weer over.

Deel Deze Pagina