Hormonen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Gizsha, 5 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizsha

Gizsha Nieuw lid

15 mei 2007
    3
    0
    0
    Hoi,

Ik ben op 3 november bevallen van een prachtige dochter.

Ik heb daarna ongeveer 6 weken gevloeid. Daarna een kleine pauze (enkele dagen) en toen volgde volgens mij een mini-menstruatie. Tijdens deze menstruatie ben ik weer met de pil begonnen. Aan het eind van de strip ben ik ongesteld geworden (behoorlijk heftig).

Tijdens de mini-menstruatie en de eerste menstruatie na de strip ben ik behoorlijk van de kaart. Zweetaanvallen, misselijk, moeite met functioneren etc etc.
    Wij vermoeden dat dit met mijn hormoonhuishouding te maken heeft.
    Om dit te voorkomen ben ik van plan om de pil door te slikken. Zo'n drie maanden om dan weer ongesteld te worden.

Tijdens de tweede strip ben ik nl. een pil vergeten en toen begonnen de aanvallen weer.

Graag z.s.m. je reactie aangezien ik aankomende vrijdag de laatste pil van de tweede strip inneem.

Ik zie erg op tegen de menstruatie aangezien dit allemaal zo heftig verloopt.

Gr. Ellen

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Ellen,

het heeft inderdada te maken met je hormoonhuishouding. je bent eigenlijk nog niet ontzwangerd en je reageert gewoon heftig op die pil. Het is normaal dta je tijdens de eerste menstruatie veel meer bloed verliest dan je gewned bent, dat normalisteert zich vanzelf weer. Maar er is geen bezwaar tegen het doorslikken van de pil, meestal wordt geadviseerd inderdaad 1 keer per 3 of 4 strips toch een keer "ongesteld" te worden. MAAR vergeet geen pillen, want dan is het qua anticonceptie niet meer betrouwbaar!

Mirjam

Deel Deze Pagina