Mijn dochter van 2,5 heeft nu zoiets geks ineens? Als ze op het potje heeft geplast zit er soms een slierterige substantie bij. Als ik het dan in een glas gooi is het een soort wit wolkje wat bij elkaar blijft (zoals bij het dikke gedeelte van eiwit zeg maar) en er zit ook een wat stevigere oranje-achtige kern in. Het lijkt, zoals gezegd tussen haakjes, echt een beetje zoals dat gedeelte van een eiwit dat altijd iets harder is. Heel raar. En vandaag plaste ze op de wc en toen zag ik een kwakje liggen op het marmer (we hebben niet zo'n gat waar het direct invalt maar eerst een plateau), en ik heb serieus m'n man gevraagd het met z'n vinger in een glas te douwen, haha laf van mij hè. Maar het was dus wéér zo'n eiwitachtig ding met zo'n oranjebruinige verdikking erin. Was van het weekend naar de HAP geweest en die vent vond het raar maar omdat er te weinig leuko's waren voor een blaasontsteking en er verder geen eiwit in de urine zat, wist hij het ook niet. Ze heeft geen koorts dus tja, niet alarmerend. Maar hij moest me nageven dat het vreemd was. Wat moet ik hier nu mee? Herkent iemand dit? Het gaat dus om een wit klodderig 'wolkje' dat wel bij elkaar blijft als je ermee schudt. En ik weet ook niet goed of het nou uit haar plasbuis komt, of misschien vanuit de vagina, of misschien zelfs vanuit haar anus? Het is wel wit, behalve dan dus die verdikking erin, die is wat oranje-achtig. Haar bips is bij het vegen schoon, haar onderbroek heeft geen witte vlekken erin, maar gister zat er wel een slijmerig vlekje in. Rook nergens naar. Ze ruikt down under verder alleen maar een beetje naar plas, zoals altijd eigenlijk. Verder klaagt ze de hele dag 'moe' te zijn en huilt ze sneller. Maar ja, ben ook hoogzwanger dus kan ook spanning zijn. Iemand iets zinvols hierover of herkenning/ervaring mee? Iets om me zorgen over te maken? Bestaat onschuldige vaginale afscheiding bij 2,5-jarigen? Oja, haar laatste kiezen komen nu door, maar lijkt me nou niet echt iets wat daarmee te maken kan hebben...
hey ik heb er nog nooit v an gehoord.. maar als ik google kom ik sites over de nieren tegen.. dus ik zou zeker nog even naar je huisarts gaan..
Dan ben je een betere google-aar (goochelaar? ) dan ik. Ik zag door de bomen daar het bos echt niet meer... Had je nog een site die eruit sprong?
Ik dacht eigenlijk gelijk aan een blaasontsteking, ik heb dat zelf regelmatig en zie dan ook van die 'weefselstukjes' in mijn urine. Maar dat is dus al uitgesloten... Mss vragen of ze haar urine (met zo'n sliertje erin ) op kweek kunnen zetten?
Ik zou nog even naar je eigen ha gaan. Opnieuw voorleggen en misschien zelfs op kweek laten zetten. Over hapost ben ik niet heel tevreden. Ik ben laatst nog naar huis gestuurd terwijl Dean een ontstoken piemel had ( waar zelfs pus uit kwam) En zij zag niks, de huisarts bij de hapost. Een blinde zag zelfs dat het ontstoken was.... Dus second opinion zou ik zeggen! Sterkte!