hallo dames , ik kom net van de vk en kreeg te horen dat ik eiwit in de urine had! de laatste x had ik een spoortje eiwit , maar nu was dat toch duidelijk meer zei de vk ook ben ik sinds anderhalve week elke dag misselijk en houd ik een beetje vocht vast......ze deed er nu nog geen uitspraak over omdat mijn bloeddruk niet echt hoog was (is het nooit) maar wat zou ik kunnen verwachten als er volgende week weer eiwitten in de urine zit enz...... wie heeft daar ervaring mee? groetjes van Ramona
ik heb altijd eiwit in mijn urine (zwanger en niet zwanger) vaak door ontsteking e.d. het is uitgesloten dat je een ontsteking hebt, evt een kweekje zou ze kunnen maken of urine afnemen zonder bacterieen zoiezo heel goed in de gaten houden..!
op het einde van je zwangerschap kan het ook zo zijn dat door de druk je nieren wat minder selectief worden en je dus eiwitten uit gaat plassen. Zolang je geen hoge bloeddruk hebt en je verder (vrij) goed voelt is dat volgens mij geen probleem. Goed naar je lichaam luisteren!
Het kan ook zijn dat er wat afscheiding bij je urine zat, dan krijg je ook een positieve test op eiwitten. Voordat je de urine opvangt even van onderen wassen en niet de eerste urine die eruit komt, opvangen kunnen daartegen helpen.
hihi dat had ik inderdaad al gedaan.... maar stel dat er volgende week nog meer eiwitten inzitten ? moet ik me dan zorgen maken? ja sorry, maar de vk zei het zo alsof er dan wat ernstigs was ofzo grtz Ramona
je kan ook eiwitten in de urine hebben door een ontsteking. Daarnaast wil ik toch wel even vermelden dat je zonder een te hoge bloeddruk toch zwangerschapsvergiftiging kunt hebben! Dus let op jezelf, als je je redelijk voelt zal het meevallen. Als het goed is heeft ze je ook verteld waar je zelf op moet letten. Moet je je zorgen maken.. hmm lastig. Ik had (maar ja.. komt door mijn verleden) gevraagd of ze je even naar het ziekenhuis had doorgestuurd voor een bloedtest. Wat is je normale bloeddruk (in het begin van de zwangerschap) en wat is het nu?