Met 9 weken een potje met urine ingeleverd en de waardes waren niet goed en er waren eiwitten in gevonden. Nu met 12 weken weer potje ingeleverd en zag zelf dat er weer vlokjes in zaten . Wat houdt het precies in en wat gaan ze eraan doen weet iemand dit?
Het gebeurt vaak, kan wijzen op blaasontsteking, maar ook op zwangerschapsvergiftiging (niet schrikken, hoor) Daarom houden ze je in de gaten, kijken of het veranderd. Soms ook spontaan, ik had het vanochtend ook. Daarna gewoon gedronken en 2e plas was weer helder. Als je onzeker bent gewoon even je VK bellen
Hoi.. Dit heb ik gehad met 35 weken. Toen moest ik naar het ziekenhuis omdat ze dachten aan zwangerschapsvergiftiging. Mijn bloeddruk is gemeten, hartslag van de baby en ik kreeg een uitgebreide echo. Uiteindelijk mocht ik na een uur gewoon naar huis omdat alles goed was. Maar een week later was onze dochter er. Maar ik zie dat jij nog niet zover bent, dus weet niet precies wat ze gaan doen. Is dat je niet verteld dan meid? Rustig aan!
Ik heb een aantal weken ook die schrik gehad, maar alles was verder in orde. De verloskundige vertelde mij dat er eiwit in je afscheiding zit en dat daarvan wat mee gekomen is tijdens het plassen. Dat schijnt veel vaker te gebeuren. huisartssen nemen geen risico en dat was bij mij ook het geval. Maar beter dan het zekjer voor het onzekere. Zwangerschapsvergiftiging kan pas later in je zwangerschap zei mijn vk dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Succes
Hoi als dat bij mij gebeurt moet ik meteen naar het ziekenhuis i.v.m een nierziekte. Als ik eiwit verlies, zijn mijn nieren lek. Dus aan de medicatie.. Denk overigens niet dat het iets zal zijn wat jij nu heb, zal het verder gewoon even afwachten en goed navragen
Maak je goed je vagina schoon voor het plassen in het potje? Dat werd er bij mij speciaal bij gezegd want als je er ongemerkt afscheiding bij hebt kan dat ook de eiwitten verklaren. 12 wkn is wel erg vroeg voor zwangerschapsvergiftiging trouwens.
Ja ik moest een watje nat maken en erbij houden, nou dat word 1 groot drama natuurlijk. Dus wel geprobeerd en dat werd niks dus toen gewoon in potje geplast en als gevolg dus toch eiwitten erin. Dus vraag me af hoe ze dat dan doen haha
Probeer eerst je vagina even goed te wassen / spoelen met gewoon wat water plas dan eerst een beetje en vang daarna wat op.. zo haal je de afscheiding er een beetje uit.. Ik had ook eiwitten in mijn urine, maar grote hoeveelheden en dat bleek toen dor de pre-eclampsie te komen...
Ja, een schoon gewassen plasje Ik weet van me eerste zwangerschap dat het helpp was toen ik opgenomen werd. Had toen ook eiwitten. Vind het nu alleen zo vroeg ervoor! Dus was benieuwd of het ook iets anders kon zijn.
ik heb vanaf 13 weken hoge bloeddruk gehad en werd ook steeds gecontroleerd. je ebt nu niet gewassen urine gegeven. waarschijnlijk komt de eiwit idd van de afscheiding. ik heb dat ook een keer gehad. moest in het ziekenhuis in een potje plassen en had niets bij de hand om het eerst even te spoelen. werd meteen opgenomen en kreeg een catheter zodat ze 24 uur lang de urine kunnen opvangen zodat ze kunnen zien hoeveel er daadwerkelijk in zit. was niks aan de hand gelukkig. als je veel eiwit in j eurine had gehad dan had je vk je al lang doorgstuurd. denk dat het om een spoortje gaat en dat gebeurd meestal door niet gewassen te plassen. dus volgende keer eerst met een washandje wassen voordat je gaat plassen. en dan eerst een beetje in de pot plassen dan stoppen en vervolgens in het potje. zul je zien dat de eiwitten dan misscien wel weer weg zijn
Het is wel gewassen van te voren aangezien ik in verband met vorige zwangerschap bij de gyn loop! Ik kreeg een bakje met watjes mee en een urinestick.
Maar dan nog kan het afscheiding zijn... Maar ik begrijp je angst (eerste zwangerschap hoge bloeddruk, tweede pre-eclampsie tegen hellp aan..)
Kan onmogelijk zwangerschapsvergiftiging zijn... Op zn vroegst pas vanaf 24 weken zien ze dat voorbij komen.. Er zullen altijd enkele uitzonderingen zijn die t misschien al vanaf 22 weken hebben... Zo zijn er altijd wel ergens uitzonderingen bij... Maar met 12 weken echt onmogelijk, je arts zal t zelfde zeggen anders maken ze zich wel zorgen....
Ik heb het ook al vanaf week 19. Mss al wel langer. Ook wat witte en rode bloedcellen naast het eiwit maar geen ontsteking. Zowel gyn als internist weten niet wat het is. Zowel in gewone plas..catheter en 24 uurs urine. Bloed wordt met regelmaat onderzocht op van alles maar niks afwijkends. Heel vaag...wordt er erg onzeker van.
Met jouw voorgeschiedenis zou ik gewoon even naar de poli bellen morgen (het lijkt me nog niet spoedeisend) en vragen of de dienstdoend gyn je uitleg kan geven. Ik heb ook hellp gehad bij de eerste en pe bij de tweede, en ze maken altijd tijd vrij voor vragen dan. Ze houden je ook veel beter in de gaten, dus als zij niet in paniek raken van de uitslag is het waarschijnlijk goed, maar je hebt ook recht op een uitleg omdat je je anders alleen maar zorgen maakt. Ik ben het met je eens dat dit eigenlijk te vroeg is voor hellp en pe, maar vind het wel vreemd dat een gewassen plas 'vuil' is. Gewoon morgen dus even bellen voor uitleg, of voor een extra afspraak tussendoor met uitleg. Misschien een hart onder de riem: bij mijn eerste hellp met 27 weken, bij mijn tweede pas in week 39 heel lichte pe, en bij mijn derde niets. Dus het kan steeds beter gaan